Selasa, November 21, 2017

Mak ai!!! Sampai tahap itu kerja puak - puak DAPigs ni rupanya ya. Kalau nak dikirakan, mudah sangat la kerja diorang. Setakat menghasut rakyat je la kerjanya. Takde la kerja lain yang dibuat.

Tapi IRONIKnya, bila diatas pentas ceramah, bukan main hebat la puak DAPigs ni menjaja cerita sambil mendakwa kononnya diorang berjuang untuk membantu menjaga kebajikan rakyat.

Sedangkan apa yang diorang buat selama ini hanya sekadar bercakap dan mempersoalkan mengenai bantuan yang diberikan walaupun mereka merupakan wakil rakyat dikawasan tersebut.

Kisahnya, didalam sidang DUN Pahang hari ini, ADUN DAPigs Bilut mengajukan soalan lisan mengenai jumlah peruntukan pembangunan yang telah diberikan kepada Felda Lurah Bilut.
Sumber: BPUN Pahang
Exco Kerajaan Negeri Pahang, Dato' Abu Bakar Harun, memaklumkan bahawa sebanyak RM 400 ribu peruntukan untuk membaiki infrasturuktur di Felda Lurah Bilut kebanyakkannya ditanggung oleh Ahli Parlimen Bentong.

Selain itu, Pengerusi Jawatankuasa Felda Negeri Pahang itu juga turut memaklumkan mengenai program pembangunan Lembah Digital Lurah Bilut 2.0 yang dilancarkan baru - baru ini menggunakan peruntukan Felda.

Bayangkan! Kebanyakkan peruntukan itu ditanggung oleh Ahli Parlimen Bentong. Itu membuktikan wakil rakyat dari Barisan Nasional ni semuanya bertanggungjawab menjaga kawasan masing - masing.

Tidak seperti wakil rakyat DAPigs yang hanya tahu mempersoalkan semua peruntukan dan tindakan yang dilakukan oleh pihak Kerajaan Barisan Nasional serta membuat dakwaan yang bukan - bukan.

Soalnya, apa yang Si ADUN DAPigs Bilut tu dah berikan untuk rakyat didalam kawasan DUN dia sendiri? Berapa banyak pulak jumlah bantuan yang telah diberikan sehingga ke hari ini?

Apa yang jelas, sewaktu ditanya sama ada Si ADUN DAPigs tu ada turun ke kawasan Felda Lurah Bilut baru - baru ini atau pun tidak, dia hanya tergamam untuk menjawab soalan tersebut.

Kerana apa yang dimaklumkan oleh penduduk dikawasan felda tersebut, mereka sendiri pun dah lama tak nampak batang hidung Si ADUN DAPigs tu sejak dia terpilih menjadi wakil rakyat selama hari ini!!! Pun dia ada hati nak persoalkan mengenai sumbangan orang lain ke!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping