Isnin, November 20, 2017

Selepas sekian lama orang sibuk memperkatakan mengenai ajaran yang dibawa oleh Mak Lampir Liberal ni, baru sekarang Jabatan Agama Islam Wilayah nak ambik tindakan terhadapnya?

Soalnya kenapa selama hari ini Si Mak Lampir Liberal itu boleh dibiarkan begitu sahaja mengajar dakyah songsang dia mengenai hal agama sesuka hati tanpa sebarang tindakan diambil?

Sebagai rekod, Si Mak Lampir Liberal kesayangan DAPigs itu sebelum ini banyak kali tampil memperlekehkan Islam termasuk membenarkan penggunaan kalimah Allah untuk semua agama.

Dalam laporan yang disiarkan semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri menjelaskan bahawa tindakan terhadap individu seperti Si Mak Lampir Liberal itu tidak terhad kepada perundangan sahaja.

Sebaliknya, ada tindakan lain diambil institusi agama Islam seperti mengikuti kelas agama yang dikenakan ke atas “Raja Bomoh” Ibrahim Mat Zin oleh Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan.
“Dalam konteks Siti Kasim, pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) telahpun ambil tindakan. Kertas siasatan telah dibuka dan pihak berkenaan telah dipanggil,” katanya sewaktu menjadi ahli panel bagi kluster agama di Konvensyen Pemerkasaan Agenda Ummah 3.0 hari ini.
Kenyataan itu dibuat menjawab soalan peserta berhubung tindakan diambil kerajaan terhadap Si Mak Lampirt Liberal itu yang dilaporkan sering mengeluarkan kenyataan menghina Islam.

Namun jika difikir dari sudut logiknya, adakah orang seperti Si Mak Lampir Liberal itu mudah untuk diperbetulkan akidahnya dengan hanya mengikuti kelas agama semata - mata?

Adakah tindakan itu dapat mengubah pendiriannya terhadap Islam dan membuatkan dia tidak lagi menganuti ajaran songsang Islam Liberal seperti mana yang dianutinya pada ketika ini?

Pokok pangkal persoalannya ialah, dari mana orang seperti Si Mak Lampir Liberal itu dapat kekuatan untuk memperlekehkan Islam secara terbuka? Takkan mungkin dia berani melakukannya secara bersendirian jika tidak disokong oleh puak - puak yang nak menjahanamkan Islam!!!
Categories:

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping