Ahad, November 26, 2017

Ahli Parlimen Ampang, Si Mak Lampir tu merentap segumpal bendera Parti Keadilan Rakyat (PKR) dari tangan seorang pegawai penguatkuasa dalam kejadian yang berlaku di Tebrau, Johor.

Ahli Parlimen PKR itu difahamkan menjadi marah dan meroyan tak tentu arah apabila pihak berkuasa tempatan, didakwa mengambil tindakan tanpa mengikut lunas undang-undang.

Dalam sebuah rakaman video yang menjadi viral, Si Mak Lampir itu dilihat mengejar dan berulang kali memanggil pegawai itu yang terlibat menurunkan bendera parti PKR tersebut.
"Mari sini, pegawai kena berani, pegawai jangan takut," kata Zuraidah sambil mengejar pegawai penguatkuasa yang cuba mengelak dari bertemu dengannya.
Apabila ditanya, pegawai itu memberikan penjelasan bahawa bendera PKR itu perlu diturunkan kerana tidak mempunyai permit. Perkara itu telah menimbulkan kemarahan Si Mak Lampir.
"Bendera no need (tak perlu) permit, siapa kata bendera perlu permit, you tak boleh ambil, bendera tak boleh keluarkan you tak tahu ke undang-undang?" Soal Zuraidah bertekak dengan pegawai penguatkuasa itu.
Pegawai berkenaan kemudiannya dilihat terus melarikan diri dari Ketua Wanita PKR itu. Mungkin pegawai PBT tu pun takut nak tengok muka Si Mak Lampir tu lama - lama. Nanti mimpi ngeri pulak dia.

Ketika pegawai berkenaan cuba mengambil segumpal bendera-bendera KEADILAN di atas tanah, untuk dibawa pergi, Zuraidah dengan pantas merampasnya kembali dari tangan penguatkuasa itu.

Selepas itu, Si Mak Lampir tu menyuruh kesemua pegawai dan anggota penguatkuasa yang terlibat beredar dari situ.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping