Selasa, November 21, 2017

Heh! Gila Kuasa, Gila Harta. Semuanya ada dalam parti Ternakan DAPigs ni. Nampak gayanya, mereka lebih mendahagakan ghanimah dari nak memperjuangkan kebajikan rakyat.

Jika sebelum ini, isu mengenai Wisma Tok Guru menjadi bahan bualan hangat dikalangan rakyat yang menyaksikan perebutan sengit diantara puak PAN dan PAS ke atas hartanah tersebut.

Tapi rupanya, ada lagi harta pusaka PAS yang menjadi bahan rebutan yang didambakan oleh puak PAN ni. Cuma kali ini, perebutan harta peninggalan itu berlaku di Kuala Lumpur.

Bangunan yang dipersoalkan itu pernah digunakan oleh PAS Kawasan Batu, tetapi tindakan itu kini dipersoalkan selepas beberapa pemimpinnya bertindak keluar parti dan menyertai PAN.

Empat orang anggota PAN dikatakan telah berjaya menolak permohonan yang dibuat oleh PAS dan Yang DiPertua Kawasan, Azhar Yahya, sebagai plaintif dalam pertikaian undang-undang.

Menurut keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam telah memutuskan bahawa Md Mansor Ali, sebagai plaintif, adalah pemegang amanah dan pemilik kepada harta tersebut.

Hakim Datuk Ahmad Zaidi Ibrahim memutuskan bahawa Azhar dan PAS tidak mempunyai lokus standi dalam saman itu dan diperintahkan membayar kos RM3,000 kepada keempat - empat defendan.

Dari satu sudut, jelas dapat dilihat bahawa kini perebutan harta diantara PAS dan PAN itu sudah menjadi isu yang hangat diperkatakan. Mungkin lepas ini, banyak lagi isu yang sama bakal timbul.

Namun apa yang pasti, PAN yang selama hari ini berbangga dengan penubuhan partinya seolah - olah dilihat tidak bermaruah apabila sanggup merampas harta yang sebelum ini milik PAS.

IRONIKnya, diatas pentas ceramah Politik, bukan main lagi sibuk puak PAN ni mendabik dada mendakwa bahawa mereka mampu untuk berdiri diatas kaki sendiri walaupun sudah meninggalkan PAS. Tapi tiba bab harta, sibuk pulak diorang nak berebut dengan PAS!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping