Ahad, Disember 03, 2017

Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini mengumumkan beliau akan membantu UMNO dan Barisan Nasional (BN) merampas kembali Selangor demi memastikan negeri itu terus maju dan makmur.

Bekas menteri besar Selangor yang dipecat dari PKR itu bagaimanapun berkata, dia tetap akan bergerak bebas tanpa terikat dengan mana-mana parti politik termasuk Umno dan PAS.
“Saya menyambut baik semua usaha yang dibuat untuk memperkasakan perpaduan umat Islam dan rakyat Malaysia sama ada dari pihak kerajaan dan pembangkang sebab saya mahu jadikan Selangor maju makmur dan bersatu. Saya yakin ia lebih efektif berbanding sokong satu pihak yang sokong retorik keadilan.
“Apa pun saya akan bekerja keras untuk menentukan prinsip amanah, telus dan bertanggungjawab dalam segala tindakan dan keputusan demi Selangor.
“Sebab itu saya bersedia untuk bekerja dengan BN Selangor dan sesiapa sahaja demi kepentingan rakyat Selangor,” katanya, ketika sidang media bersama Pengerusi Perhubungan Umno Selangor Tan Sri Noh Omar di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.
Bekas ahli PKR itu menghadiri Konvensyen UMNO Selangor di Dewan Merdeka hari ini. Pada satu ketika beliau dilihat berjalan beriringan dengan Timbalan Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan seorang lagi bekas menteri besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib ke Dewan Merdeka.

Turut difahamkan, dia menyertai konvensyen itu atas kapasiti tetamu jemputan. Khalid sebelum ini turut menyertai Muktamar PAS 2017 yang telah diadakan di Alor Setar, Kedah.
“Dengan adanya perjumpaan saya dengan Noh Omar dan Tan Sri Muhammad Muhammad Taib mereka sedia menerima kerana inilah yang terbaik untuk rakyat Selangor.
“Saya akan guna pengalaman dan kemesraan saya dengan rakyat Selangor supaya mereka dapat memilih parti mana yang boleh menerajui Selangor dengan baik dan berguna kepada semua,” katanya.
Khalid berkata, walaupun beliau akan membantu Umno memenangi Selangor dirinya akan kekal dengan pendiriannya untuk bergerak secara bebas tanpa parti demi memastikan tujuan tidak disalah ertikan oleh rakyat.
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping