Ahad, Disember 24, 2017

Naib Presiden PAS Pusat tampil menafikan dan menyangkal dakwaan sebuah laman portal yang menyatakan kononnya ada dikalangan pemimpin parti itu bakal menyertai PKR di Selangor.

Ujarnya, laporan laman portal The Malaysian Insight (TMI) itu hanya sekadar satu khabar angin yang sengaja dicipta untuk mengganggu persiapan PAS di negeri itu dalam menghadapi PRU-14.
“Laporan media bahawa beberapa orang Ahli Dewan Negeri serta pimpinan Pas Selangor akan menyertai PKR adalah tidak benar. Ia juga adalah bertujuan untuk mewujudkan kegusaran dalam kalangan ahli-ahli agar mereka hilang tumpuan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Portal TMI awal hari ini, melaporkan jentera pilihan raya PKR Selangor diminta bersedia untuk menerima gelombang kemasukan kedua dari kalangan pemimpin dan ahli PAS di negeri itu.

Malah laporan portal berkenaan juga turut mendakwa mereka yang akan mengambil tindakan sedemikian bakal bertanding atas tiket PKR dalam Pilihan Raya Umum ke 14 kelak.

Gelombang berkenaan lapor laman portal Pro Pakatan itu mendakwa akan melibatkan wakil rakyat dari PAS Selangor yang tidak berpuas hati dengan hala tuju kepimpinan PAS sekarang.

Malah jelas Iskandar, ramai penyokong parti itu terkejut dengan laporan berkenaan dan menolak kemungkinan berlakunya aktiviti seperti itu di Selangor pada ketika ini.
“Sebarang berita yang berunsur spekulasi perlu diabaikan sahaja. Mereka tidak sepatutnya terperangkap dengan strategi musuh yang mahu persiapan pilihan raya Pas lumpuh. Musuh mahu melihat pimpinan dan ahli-ahli Pas curiga-mencurigai di antara satu sama lain,” katanya.
Sebagai rekod, PAS Selangor sehingga ke hari ini masih lagi mengekalkan hubungan kerjasama Politik dengan Rejim Pakatan yang dianggotai oleh PKR, DAPigs dan PAN walaupun PAS Pusat telah membuat keputusan meninggalkan Pakatan sebelum ini.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping