Ahad, Disember 17, 2017

Selepas ADUN PKR dihalang daripada mengurus bantuan RM700 kepada mangsa banjir di negeri ini, Rejim DAPigs Pulau Pinang melarang pula wakil rakyatnya sendiri daripada berbuat demikian.

Kali ini ADUN DAPigs Tanjung Bungah pula menjadi mangsa dan tanggungjawab untuk berbakti kepada penduduk di kawasan yang diwakilinya itu digantikan oleh Ahli Parlimen Bukit Bendera

Perkara itu disahkan sendiri Yee Cheu yang sebelum ini dikenali sebagai `pemberontak’ dalam Rejim DAPigs Pulau Pinang kerana sering mengkritik dasar serta polisi Rejim pimpinan Guan Eng.

Yee Cheu merupakan wakil rakyat kedua selepas ADUN PKR Kebun Bunga yang dilarang menguruskan bantuan banjir sebanyak RM700 kepada penduduk seperti yang diumumkan Rejim DAPigs sebelum ini.

Antara lain, Rejim DAPigs mendakwa keputusan itu dibuat berdasarkan kenyataan Yee Cheu yang secara terbuka mahu meninggalkan DAPigs dan bertanding menentang parti itu dalam PRU yang akan datang.

Kata mereka, Yee Cheu juga kerap kali sukar dihubungi selain sering tidak hadir dalam program yang anjuran Rejim DAPigs Negeri yang melibatkan penduduk di kawasan yang diwakilinya.

Sebelum ini, Rejim DAPigs Pulau Pinang dikritik banyak pihak ekoran keputusan menghalang ADUN PKR menguruskan bantuan tersebut atas alasan prestasi sebagai wakil rakyat itu tidak memuaskan.

Tindakan itu turut mencetuskan rasa tidak puas hati dikalangan pemimpin PKR yang menyifatkan Rejim DAPigs Pulau Pinang seolah - olah menafikan demokrasi dan mandat rakyat yang telah memilih pemimpin parti itu sebagai wakil mereka.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping