Sabtu, Disember 16, 2017

Pengerusi PKR Kelantan, Abdul Aziz Abdul Kadir mengaku pihaknya malu untuk bertanya kepada pihak PAS negeri berkenaan isu lantikan politik dalam Rejim PAS Negeri bagi sesi 2018.

Menurutnya, amalan lazim sebelum ini, Rejim PAS itu akan meminta cadangan nama daripada PKR, selewat-lewatnya bulan November setiap tahun untuk lantikan tahun seterusnya, namun sehingga kini tiada apa-apa permintaan dilakukan.
“Sekarang ni kita tak tahu ke mana (kedudukan dalam kerajaan negeri). Jadi diam begitulah. Biasanya setiap akhir tahun (kerajaan negeri) minta nama-nama untuk kita cadangkan tapi tahun ni tak ada.
Kerajaan PAS tak minta (nama), mungkin ditamatkan atau disambung tu kita tak boleh nak komen. Kita pun malu nak pergi tanya,” katanya ketika dihubungi Antarapos.
Isu berkaitan dengan lantikan Politik dalam Rejim PAS Kelantan mula bermasalah selepas Muktamar PAS membatalkan hubungan kerjasama politik dengan PKR pada April yang lalu.

Kesan pembatalan hubungan politik itu telah memecahkan PKR Kelantan kepada dua kumpulan; Pertama kumpulan yang menyokong PKR Pusat pimpinan Wan Azizah untuk bersama-sama dengan DAP, PAN dan PPBM dalam Pakatan dan kedua, kumpulan yang mahu mengekalkan hubungan dengan PAS tanpa DAP, PAN dan PPBM.

Kemelut itu berpanjangan, sehingga berlaku insiden pecat memecat dalam PKR Kelantan dan ada pihak yang mendesak Abdul Aziz meletak jawatan sebagai Pengerusi PKR negeri kerana didakwa pro-PAS.

Secara tidak lansung, kemelut PKR di negeri Kelantan ini adalah bukti bahawa kepimpinan yang diterajui oleh Wan Azizah itu terlalu lemah dan tidak mempunyai pendirian yang kukuh. Maka atas sebab itu Presiden PKR itu dilabelkan sebagai 'Tunggul Kayu'!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping