Sabtu, Disember 02, 2017

Nampak gayanya, kemaruk juga Si Lim Guan Eng ni nak menunjuk kuasa dia kepada umum dengan memberikan alasan yang lansung tidak masuk akal seperti dalam kenyataan media semalam.

Kemaruk kuasa Si Guan Eng itu dapat dilihat dengan jelas apabila dia tidak membenarkan wakil rakyat setempat menyerahkan sendiri bantuan banjir kepada penduduk dikawasannya.


Antara lain, Si Lim Guan Eng tu mendakwa ADUN Kebun Bunga yang diwakili pemimpin PKR itu lemah menjadi punca kenapa Rejim DAPigs tidak membenarkan dia menyerahkan bantuan banjir.

Kenyataan yang dibuat oleh Ketua Menteri Pulau Pinang merujuk kepada prestasi ADUN berkenaan semasa bencana banjir yang berlaku di negeri itu 15 September dan 4 dan 5 November.

Memetik laporan Malaysiakini, meskipun beberapa ADUN PKR lain turut mempersoalkan dasar Rejim pimpinannya, Guan Eng memaklumkan mereka tidak menerima tindakan sebagaimana Cheah.
"Saya melawat kawasan di DUN beliau yang menerima kesan teruk akibat banjir dan ada penentangan yang hebat terhadap wakil rakyat Kebun Bunga.
"Penduduk sangat tidak berpuas hati dan malah mengeluarkan kata-kata kesat kepada ADUN, pada masa sama memuji dan mengucapkan terima kasih kepada ADUN Pulau Tikus dari DAP, Yap Soo Huey kerana membantu mereka.
"Malah mereka lebih cenderung untuk mengundi Yap. Jelas mereka adalah penyokong kami, jadi bagaimana kami boleh mengabaikan mereka?" soal Lim," katanya memetik laporan portal itu.
Sebagai rekod, ADUN PKR Kebun Bunga itu merupakan antara salah seorang daripada lima ADUN PKR yang dilabelkan sebagai pihak penentang kepada Rejim DAPigs pimpinan Guan Eng.

Namun, bagi sesetengah pihak, mereka mendakwa tindakan yang dilakukan oleh Lim Guan Eng itu menunjukkan bahawa pemimpin DAPigs itu hanya semata - mata mahu membalas dendam terhadap ADUN PKR berkenaan yang menentangnya secara terbuka sebelum ini!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping