Jumaat, Disember 01, 2017

UMNO Selangor hari ini membidas sikap Rejim Pakatan yang mendakwa wujudnya 'konspirasi politik' di dalam kes tangkapan anak saudara Menteri Besar Selangorberkenaan skandal pasir.

ADUN Permatang, Datuk Sulaiman Abdul Razak berkata ia sudah menjadi tabiat Pakatan Harapan (PH) untuk mengalihkan perhatian isu yang membabitkan mereka terhadap Umno.
"Demikianlah cara Pakatan Harapan (PH), mereka ada 'denial syndrom', apabila berlaku apa-apa masalah di kalangan mereka, mereka akan letakkan kesalahan itu terhadap Umno, termasuklah media, untuk mengatakan seolah-olah mereka tidak bersalah," katanya kepada Antarapos, hari ini.
Sulaiman berkata demikian sebagai responnya terhadap kewujudan 'konspirasi jahat' yang didakwa bertujuan memburukkan kredibilliti Azmin dan kerajaan negeri menjelang pilihan raya yang akan datang.

Sulaiman menambah, selain bersikap sedemikian, Pakatan Haprak itu juga juga pernah mencemuh institusi kehakiman negara apabila keputusan yang dibuat tidak menyebelahi mereka. 
"Membabitkan isu di mahkamah. Jika mereka menang, hakim akan dipuji dan disifatkan sebagai adil. Jika sebaliknya mereka akan dakwa hakim itu dibeli dan tidak telus.
"Apakah benar berlaku masalah rasuah dalam kepimpinan mereka? Hari ini mereka cuba melaungkan kerajaan Selangor di bawah Azmin bersih dan tidak ada masalah," tambah Sulaiman.
Anak saudara kepada Menteri Besar Selangor, Nuzul Fadli telah ditahan reman selama tujuh hari selepas dipercayai melindungi kegiatan lombong pasir dan batu haram di Selangor.

Selain Nuzul Fadli, Majistret Ainna Sherina Saipolamin juga mengeluarkan perintah reman terhadap tiga yang lain. Keempat-empat mereka ditahan kira-kira pukul 12.30 tengah hari semalam di sekitar Kuala Lumpur.

SPRM juga telah membekukan beberapa akaun syarikat yang bernilai RM4 juta selepas menahan kesemua invidivu terbabit. Difahamkan, tangkapan itu menyusul setelah pasukan penyiasat SPRM memeriksa beberapa lori yang disyaki membawa pasir haram semalam.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping