Khamis, Januari 04, 2018

Wujud tentangan daripada beberapa pihak berkenaan cadangan Pakatan Harapan (PH) untuk menamakan Tun Dr Mahathir Mohamad selaku calon rasmi Perdana Menteri gabungan itu.

Bekas Timbalan Presiden PKR, Syed Husin Ali mempersoal mengapa Pengerusi PH itu terburu-buru untuk menamakan calon perdana menteri yang didakwa akan diumumkan 4 Januari ini. 
Sebelum ini, gabungan Pakatan Haprak itu dijangka akan mengumumkan nama Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri secara rasmi dalam konvensyen yang akan diadakan Ahad ini.

Malangnya, wujud unsur - unsur tiada kata sepakat dikalangan mereka bagi menentukan sama ada Tun Mahathir itu perlu dinamakan sebagai 'Perdana Menteri Sementara' atau tidak.

Memetik sumber yang dilaporkan sebuah portal, pengumuman itu tidak akan diteruskan sekiranya tiada sebarang konsensus berhubung perkara itu menerusi mesyuarat MPP Pakatan, esok.

Terdahulu, permukiman yang diadakan dalam bulan Disember yang lalu, puak Pakatan itu katanya telah mencapai sokongan majoriti untuk mencalonkan Tun Mahathir sebagai PM Sementara.

Namun, tindakan itu tidak mendapat persetujuan dari kalangan pemimpin - pemimpin PKR yang jelas tidak memberi sebarang kata putus dengan alasan mahu mendapat 'restu' dari Si Ketua Penipu tu.

Walaubagaimana pun, bagi sesetengah pihak, pendirian PKR yang enggan menerima pencalonan itu dapat dilihat apabila masih ramai dikalangan mereka yang bersikap skeptikal terhadap Tun Mahathir yang pernah dilabel sebagai pemimpin Diktator sebelum ini!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Belum apa2 lgi dah berkecamuk

    BalasPadam
  2. Nk tau knp yg dye beria-ria sgt nk jdi pm semula utk mgembalikan kekayaan anak & kroni-kroni dye yg telah byk di sekat oleh najib. Puok2 pakatan ni mmg bodoh. Kutty kencing hidup2

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping