Isnin, Februari 26, 2018

Isu agihan kerusi DUN sesama parti komponen Pakatan di Selangor yang sepatutnya dimuktamadkan hari ini masih belum berjaya diselesaikan yang disahkan oleh Pengarah Jawatankuasa Pilihan Raya PH Selangor.

Perkembangan itu mencetuskan persoalan adakah Majlis Presiden PH (MPPH) akan mengambil alih rundingan agihan kerusi di negeri berkenaan memandangkan badan tertinggi gabungan empat parti itu minggu lalu berkata akan campur tangan jika ia gagal diselesaikan sehingga hari ini.

Sebelum ini, rundingan kerusi PH di Selangor yang dipengerusikan Azmin Ali masih gagal dimuktamadkan, ekoran terdapat pertindihan tuntutan kerusi antara PPBM dan PKR berhubung 12 kerusi dimenangi Barisan Nasional (BN).

Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR sebelum ini menyatakan keyakinannya bahawa PH negeri itu akan mencapai kata sepakat bersabit soal agihan kerusi DUN tanpa perlu membawa perkara berkenaan ke peringkat Majlis Presiden.

Rundingan pengagihan kerusi DUN di Selangor sepatutnya telah diselesaikan pada 31 Januari lepas, namun dilanjutkan kepada 7 Februari berikutan gagal mendapat kata sepakat.

Mengulas lanjut Xavier cuba menyindir pihak media yang didakwa begitu ingin tahu perkembangan agihan kerusi di Selangor walhal rundingan seumpamanya di negeri lain belum juga disepakati.
"Kenapa media berminat sangat dengan kerusi di Selangor? BN juga masih belum selesai. Lepas selesai kita akan bagitahu dunia," katanya sambil menyindir pihak media.
Jumaat lalu, Pakatan Haprak Pulau Pinang menyerahkan kepada MPPH untuk menyelesaikan tuntutan bertindan enam kerusi membabitkan PKR, PAN dan PPBM. Manakala DAPigs tidak terlibat kerana kepada parti itu, status quonya kekal.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping