Khamis, April 05, 2018

Agak menghairankan juga apabila Pengerusi Pakatan Haprak tu beria-ia mahu membatalkan projek pembinaan East Coast Rail Line (ECRL) jika mereka berjaya merampas Putrajaya.


Alasan yang dinyatakan secara terbuka sebelum ini kononnya projek itu tidak mendatangkan sebarang manfaat kepada rakyat serta menelan kos perbelanjaan yang cukup besar.


Apa yang menghairankan ialah cadangan bagi mewujudkan projek rel keretapi merentasi kawasan Pantai Timur dicetuskan pada ketika Pengerusi Pakatan Haprak tu masih menjadi Perdana Menteri.


Diantara justifikasinya, pembinaan rel keretapi tersebut akan membantu membangunkan ekonomi dikawasan Pantai Timur yang didapati ketinggalan dari kawasan Pantai Barat Semenanjung.


Malah cadangan untuk membina rel keretapi itu juga termasuk merupakan salah satu daripada rancangan Wawasan 2020 yang juga merupakan cetusan ilham dirinya sendiri sebelum ini.


Dan secara umumnya, objektif utama dalam perancangan wawasan itu adalah untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara maju secara menyeluruh menjelang tahun 2020.


Maka persoalannya, adakah Pakatan yang hendak memerintah Negara selepas PRU yang akan datang mahu rakyat dikawasan Pantai Timur ini terus ketinggalan seperti yang berlaku pada ketika Tun Mahathir memerintah sebelum ini?

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping