Khamis, April 05, 2018

Spekulasi berkaitan dengan tarikh pembubaran Parlimen menjadi diantara topik paling hangat diperkatakan sejak kebelakangan ini. Ada yang kata Parlimen akan dibubarkan pada 4 April.


Dan ada juga yang membuat spekulasi kononnya YAB Perdana Menteri akan membuat pengumuman mengenai pembubaran Parlimen pada 6 April, sehari selepas Parlimen selesai bersidang.


Malah tidak ketinggalan juga ada yang mendakwa kononnya Parlimen kali ini akan dibubarkan selepas Barisan Nasional membuat pelancaran manifesto yang akan dilakukan sabtu nanti.


Namun semua spekulasi itu tidak sehangat seperti mana yang didakwa oleh sesetengah pihak yang menyatakan kebarangkalian kali ini Selangor dan Pulau Pinang tidak akan membubarkan DUN pada tarikh yang sama.


Kemungkinan itu wujud apabila bila sebelum ini Rejim DAPigs Pulau Pinang pernah membuat ugutan secara terbuka untuk membubarkan DUN secara berasingan dari Parlimen.


Ugutan itu dibuat beberapa tahun yang lalu, tetapi malangnya ia tidak mendapat sambutan yang diharapkan dari kalangan pengikut - pengikut DAPigs serta penduduk di Pulau Pinang sendiri.


Kali ini, spekulasi berhubung perkara yang sama dibangkitkan semula dan kemungkinan Selangor juga akan turut mengikut jejak langkah Pulau Pinang dengan mengumumkan tarikh pembubaran yang berbeza.


Sejauh mana spekulasi yang dibuat ini benar - benar akan berlaku? Adakah Rejim DAPigs dan Rejim Pakatan Selangor akan bertindak segila itu untuk memastikan yang mereka kekal memerintah? Nampak gayanya, semakin dekat dengan tarikh PRU ni, semakin ramai orang Gila buat spekulasi!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping