Isnin, April 30, 2018

Jika selama hari ini, rata - rata pandangan umum menganggap bahawa DAPigs merupakan 'Kuasa Besar' dalam Pakatan walaupun gabungan pembangkang itu cuba menafikannya secara kolektif.


Tetapi hakikatnya, penafian yang dibuat oleh puak Pakatan Haprak tu tidak mampu untuk mengaburi mata rakyat yang sedar bahawa parti Ultra Chauvinists itu hanya cuba memperbodohkan rakyat.


DAPigs mencuba sedaya upaya mereka untuk memesongkan perhatian rakyat dari agenda Chauvanisme mereka dengan berselindung disebalik logo PKR. Namun itu semua hanya wayang Politik mereka sahaja.


Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila DAPigs mengambil langkah membelakangkan konsensus Pakatan apabila kerap kali muncul mencalonkan 'Bakal Menteri' dikalangan pemimpin parti itu.


Kali ini, DAPigs bertindak secara bersendirian apabila mengumumkan Pengerusi DAPigs Sarawak, Chong Chieng Jen akan dilantik sebagai menteri kabinet jika gabungan itu menang PRU14.


Ini bukan kali pertama DAPigs bertindak sedemikian. Sebelum ini, DAPigs umum nama Nga Kor Ming dan Liew Chin Tong sebagai calon menteri Kabinet sekiranya mereka berjaya merampas kuasa di Putrajaya.


Bayangkan! Melayu baru SORANG dicalonkan sebagai Perdana Menteri. Tapi DAPigs dah TIGA ORANG pemimpin dinamakan sebagai 'Bakal Menteri'. Pun masih lagi Pakatan Haprak tu cuba nak menipu rakyat?


Secara tidak lansung, tindakan DAPigs itu membuktikan bahawa mereka merupakan 'Abang Besar' dalam Pakatan. Mana ada parti lain dalam Pakatan yang berani buat pengumuman seperti itu kecuali DAPigs kerana parti lain semuanya HAPRAK belaka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping