Rabu, April 04, 2018

Langkah PAS menyokong Rang Undang-Undang (RUU) Anti Berita Tidak Benar 2018 adalah kerana banyak fitnah dilontar oleh DAP ke atas parti itu, kata Setiausaha Agungnya, Takiyuddin Hassan.
“Pas menjadi mangsa yang cukup banyak kepada fitnah-fitnah yang tidak berasas, termasuk DAP sendiri.
“Mungkin betul ia (DAP) takut pada bayang sendiri. Undang-undang ini tidak boleh diambil untuk perkara yang menguntungkan kita sahaja, ini adalah untuk semua. Dan bagi Pas, kandungan akta ini sendiri juga sebagai langkah pencegahan,” beliau dipetik berkata hari ini.

Jelasnya, pelaksanaan undang-undang tersebut dapat membersihkan nama mana-mana pihak yang menjadi mangsa fitnah dan juga dapat menegakkan keadilan bagi pihak yang difitnah.

“Contohnya seseorang yang difitnah melalui media sosial dan sebagainya, dia boleh pergi ke mahkamah, buat permohonan sebelah pihak dengan bukti-bukti laporan polis dan kandungan fitnah itu. Mahkamah boleh minta orang yang buat fitnah itu untuk hapuskan penyiaran tersebut.
“Kalau orang itu tidak buang, maka orang itu melakukan satu kesalahan. Maka ini satu langkah yang baik untuk kawal fitnah yang semakin berleluasa dalam masyarakat kini. Bagi saya, ia adalah ‘timely’, sudah sampai masanya. Ada undang-undang yang kawal,” katanya.

PAS menyokong RUU AntiBerita Tidak Benar 2018 dibentang oleh kerajaan semasa diluluskan dalam Dewan Rakyat tempoh hari walaupun ia tidak disokong blok pembangkang, Pakatan Harapan.


Tapi jangan lupa. PAS juga pernah menabur fitnah sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu apabila mendakwa calon PKR seorang yang suka mengambil pil kuda. Jadi dalam erti kata lainnya, PAS ni tidak la se-MAKSUM seperti yang didakwa!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kena ingat jugak PAS masa tu adalah PAS yang dikawal secara tidak langsung oleh puak-puak yang la ni dah masuk PAN. Jadi tak hairan le banyak berita fitnah masa tu. Tapi tak menang jugak le puak-puak ni.

    BalasPadam
  2. Boleh kawal fitnah termasuk yg umno buat fitnah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping