Selasa, Mei 08, 2018

Orang Cina yang menyokong DAPigs dah mula hilang kepercayaan apabila diajak menyokong Tun Mahathir yang berusia 93 tahun itu bagi diangkat semula untuk menjadi Perdana Menteri ke-7.


Tujuannya tidak lain bagi menjaga hati orang Melayu dan tentunya motif utama DAPigs untuk memecahkan undi orang Melayu di luar bandar serta mengelirukan mereka secara terbuka.


Sedangkan Tun Mahathir yang juga Pengerusi PPBM dan Pengerusi Pakatan Haprak itu  bukanlah merupakan pemimpin yang mempunyai kuasa mutlak dalam gabungan pembangkang.


Sebaliknya Mahathir hanya diperkudakan parti Chauvinist DAPigs yang sanggup menggugurkan simbol 'Roket' untuk mengaburi mata pengundi terutama dikalangan orang Melayu.


Sudah terang lagi bersuluh, pemimpin pembangkang sendiri dengan jelas menyebut nama bekas Perdana Menteri itu di pentas - pentas cera­mah bahawa Tun Mahathir hanya dipergunakan untuk meraih undi Melayu.


Perkara itu jelas apabila Lim Guan Eng telah pun berjanji kepada tiga orang pemimpin DAPigs akan dilantik sebagai menteri yang secara tidak langsung menunjukkan kerakusan mereka menguasai pentadbiran negara.


Sebelum waktu kempen PRU14  berakhir, Dr. Mahathir akan memberi ucapan dan amanat dengan Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP Guan Eng akan duduk di belakang.


Semua orang tahu siapa yang paling kuat adalah parti yang mempunyai paling banyak kerusi dalam gabungan pakatan pembangkang iaitu DAP. Parti itu adalah penentu dan akan membuat keputusan jika gabungan pembangkang memerintah.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping