Jumaat, Ogos 05, 2011


Ini satu berita yang pelik tapi benar. Semakin hari, makin pelik pulak kita tengok pernagai puak - puak Parti Angguk Saja ni. Ada benda yang boleh, dan ada pulak yang tak boleh dilakukannya. 

Kalau di Pahang ni, diorang nak buat bantahan terhadap sebuah kilang di Gebeng yang menghasilkan gel silika yang menyerap protein dalam arak.

KONONnya, diorang bantah sebab nak jaga kebajikan pekerja - pekerja kilang yang kebanyakkannya beragama Islam.

Dah bagus dah kaedah yang mereka buat tu. Cuma, yang peliknya ialah, kenapa mereka tidak membantah ketika isu arak di Selangor timbul hari tu.

Di Selangor, diorang biarkan saja kilang arak berfungsi dan memberi pendapatan kepada Negeri melalui cukai hasil dan sebagainya.

Dan pekerja - pekerja di kilang tersebut tu pun kebanyakkannya beragama Islam. Yang tu dah terang - terang buat arak.

Itu tahan lagi. Bila Exco Hal Ehwal Agama dan Adat Istiadat Negeri Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali bangkitkan isu mengenai pekerja Muslim di premis arak, diorang diam jugak.

Malah Datuk Dr. Hassan Ali siap dikecam lagi. Bukan sahaja dia dikecam oleh puak - puak DAPigs tapi oleh pihak mereka sendiri. 

Tak de pulak puak - puak PAS yang lain ni nak bantah? Kenapa diorang tak sokong tindakan Datuk Dr. Hassan Ali pada ketika itu?

Sama jugak dengan larangan Pusat Hiburan di Kedah. Kenapa PAS Negeri lain tak sama - sama menyatakan sokongan mereka terhadap tindakan tersebut?

Apa yang mereka buat? Duduk diam dan tengok sahaja. Itu je ke yang mampu mereka buat? Nampak sangat diorang ni memang mengamalkan 'double standard'.

Bila orang lain buat, diorang beria - ia nak buat bantahan itu ini. Tapi kalau kena batang hidung sendiri, semua senyap belaka. Macam patung!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping