Selasa, Februari 07, 2012


Bagi Hassan Ali, antara sebab - sebab dia kena pecat dari parti yang KONONnya memperjungkan Islam tu bukan sebab dia tidak berjuang menegakkan Islam.

Sebaliknya, kata Datuk Dr. Hassan Ali, dia dipecat sebab dia nak menegakkan Islam seperti mana yang menjadi dasar perjuangan parti tersebut sahaja. Tak ke terbalik namanya tu? 

Nampak sangat yang imej serta identiti PAS sebagai sebuah organisasi tonggak memperjuangkan Islam tu sendiri sudah hilang dan hanya tinggal nama je sekarang ni.

PAS yang ada pada hari ini hanya sekadar mengikut telunjuk puak - puak PKR dan DAPigs semata - mata demi kepentingan Politik serta untuk meraih sokongan.

Bukannya diorang nak perjuangkan pasal Islam sangat pun sebenarnya. Malah, PAS sendiri menjadi penghalang kepada perjuangan Islam.

Atas sebab itulah, kata Hassan Ali, PAS sanggup gugurkan nama Islam dalam dasar perjuangan mereka dan digantikan dengan Negara Kebajikan.

Sebab apa PAS gugurkan perkataan Islam ni? Kalau ikut cakap Haji Hadi, sebab ianya tidak menjadi tuntutan didalam Al - Qur'an.

Maknanya, selama hari ini, perjuangan PAS dalam menegakkan Negara Islam sebenarnya tidak mengikut Al - Qur'an. 

Kalau dah perjuangan Negara Islam tu tak mengikut tuntutan didalam Al - Quran, perjuangan Islam menda jadahnya lagi yang PAS nak perjuangkan?

Hakikatnya, PAS gugurkan perkataan Islam dalam perjuangan tersebut adalah atas sebab DAPigs dan PKR yang tak bagi. Bukannya sebab mereka benar - benar nak memperjuangkan Islam sangat pun!!! Semuanya nak memenuhi kehendak orang lain je!!!



Ps: Sambungan Bahagian 2 akan menyusul.
Categories: , , ,

6 ulasan:

  1. APA MASAALAH SEBENARNYA YANG MEMBUATKAN MEREKA ITU JADI TERPESONG SAMPAI BEGITU JAUH ???

    BalasPadam
  2. Mereka di beri gula ula putrajaya oleh nuar brahim...masing masing dah dapat jawatan menteri dahhhh.....maka apa lai lebai lebai pas pun hanyut la....maklumlah tak pernah pegang kuasa di pusat....mereka lupa bisikan bisikan syaitan nuar brahim tu sbenarnya ulangan sept 16 , 2008....maka apa kata lebai pas....jgn pk mende lain just focus dptkan putrajaya dulu...gaduh kemudian....dangkal nya pemikiran puak pas...pemimpin mereka tak belajar ilmu strategy perang ... Ingat islam sampai ke tanah melayu bukan dgn mata pedang...bukan dgn berpakat dgn kafir harbi....islam sampai ke malaya dgn dakwah org dulu dulu...dakwah org arab dan india bawak melayu jadi muslim....kristian menyebarkan agamanya ke umat melayu bukan dgn kuasa politik ...bukan dgn kuasa putrajaya...tapi kuasa dakwah.....mereka mengikuti apa yg nabi kita uat...tapi kita tak uat apa yg nabi buat malangnya kita pulak jadi pak angguk kpd mereka...pitty pas...

    BalasPadam
  3. SEBAB PAS JAUH TERPESONG NI MUDAH DIFAHAMI :

    TITIK PERMULAANNYA APABILA NIK AZIZ DGN TEGAS DAN BANGGANYA MENYATAKAN "PAS BUKAN HANYA SANGGUP BERKERJASAMA DGN DAP DAN PKR, MALAH DENGAN SYAITAN SEKALI PUN KALAU IANYA BOLEH MENOLONG!";

    SEDANGKAN ALLAH SWT TELAH DGN TERANG MENGINGATKAN DIDLM AL QURAN "SYAITAN ITU ADALAH MUSUH KAMU (ORG BERIMAN) YG NYATA".

    JADI APA LAGI BERDUYUN-DUYUNLAH SETAN2 YG NAMPAK (DARI PKR DAN DAP) DAN YG TAK NAMPAK DATANG MEMBANTU - MEMBANTU UTK MENYELEWENGKAN AKIDAH.

    BalasPadam
  4. DATO HASAN ALI ,DENGAN SEGAJA ATAU TIDAK TELAH MEMBUKA JALAN YANG LUAS KEPADA MELAYU DAN UMNO.KATA2 YANG TELAH MENDEDAHKAN OLEH DATO HASAN MEMBERI RANSANGAN DAN PERASAAN UNTUK MERAPATKAN BARISAN MELAYU.INTENAL CONFLICT MULA BERGOLAK DALAM JIWA MELAYU ,ISLAM ,MELAYU DAN RAJA VS CHAUVINIST.PERLU ADA PENDEKATAN YANG TERATUR ,BAGAIMANA UNTUK MENARIK MEREKA ATAS PAGAR,POYOKONG PAS YANG BERSAMA DATO HASAN BOLEH BERSAMA UMNO.

    BalasPadam
  5. Setelah dipecat daripada PAS dan menjadi orang terbuang setaraf Zul Kulim dan berahim Ali, hassan ali mula menjadi pelesit yang tidak bertuan...terbang kesana kemari menghasut dan menabur fitnah..hasilnya Sarjan Hasan Ali @ Hasan kayu Jati kini menjadi orang paling 'Bangsat' di antara org2 bangsat yang lain!........ Sarjan Hasan Ali @ Hasan kayu Jati masuk PAS ketika PAS sudah sangat releven dan diterima rakyat. Beliau tidak pernah merasai kesusahan di dalam PAS sebagaimana Mat Sabu, Mahfuz dan beberapa orang lain rasai. Usahkan mahu menyebut bangsat ini pernah dipenjarakan atau ditangkap di lokap mahu pun di bawah Akta ISA, mahu melihat bangsat ini hadir berhimpun di dalam demontrasi selaku pejuang pun susah. Beliau masuk PAS beberapa tahun kemudian terus berada di pejabat penghawa dingin selaku Exco. Apa keperitan yang beliau rasai sepanjang di dalam PAS?. setelah merasai kenikmatan dan kesenangan beliau mula tidak senang dengan parti dengan mengeluarkan kenyataan dlm akhbar memburukkan parti...Sibangsat ini mengatakan PAS telah terkeluar dari landasan perjuangan asal...apakah beliau ingat PAS duduk kat landasan keretapi???...boleh tergelincir!!....adakah ini pejuang islam tulen?..bagi saya Sarjan Hasan Ali @ Hasan kayu Jati adalah pejuang kepala butuh yang patut dilempar keluar...tempat beliau bukan dalam PAS tapi dalam tong taik Umno!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu. Org yg merampas arak dan memerangi murtad mmg bangsat! Hasan ali kenalah liberal sikit. Kita di malaysia hidup pelbagai kaum. Kena faham memahami. Tgk pas skang sudah faham dan matang dalam politik, tidak seperti dulu yg trlalu xtream. Skang pas lebih bertoleransi. Umno kena belajar dari pas! Ini zaman suda berubah! Umno kena ngat looo..

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping