Selasa, Februari 07, 2012



Dalam usaha nak memuliakan perjuangan Islam, kata Hassan Ali, dia cuba untuk melaksanakan enakmen jenayah syariah 1995 di Negeri Selangor.

40 jenis salah laku jenayah melibatkan syariah ini termasuk mencuri, merompak, berzina, rumah urut, minum arak serta berpakaian tak senonoh ditempat awam dan sebagainya.

Usaha ini, kata Datuk Dr. Hassan Ali akan memberikan satu penerafan kepada perjuangan Islam bagi menjunjung mengagungkan kepada Islam itu sendiri.

Namun, malangnya, kata Dr. Hassan, hasrat itu tidak dapat dilaksanakan kerana mendapat tentangan dari kalangan pemimpin PKR dan DAPigs di Selangor.

Kalau setakat DAPigs dan PKR je yang menjadi penghalang, tahan jugak lagi. Tapi PAS pun turut sama menjadi batu penghalang kepada perlaksanaan tersebut menda kejadahnya?

Bukan ke diorang cakap yang diorang nak sangat melaksanakan hukum Hudud bagi menggantikan undang - undang sedia ada?

Tapi, bila ada orang nak laksanakan perkara tersebut, kenapa pulak diorang halang? Kenapa diorang jugak yang bantah? Siap kena kecam lagi, apa kejadahnya?

Dalam bab mengenai isu murtad pun macam tu jugak. PAS jugak yang beria - ia kecam tindakan yang diambil oleh JAIS dan MAIS kerana memeriksa DUMC.

Lepas tu siap tuduh UMNO pulak jadi dalang kepada Pemeriksaan yang dibuat seolah - olah menggambarkan yang mereka tidak terlibat dalam isu tersebut.

Kenapa mereka takut dikaitkan dengan Pemeriksaan yang dijalankan oleh pihak JAIS tu? Takut diorang hilang kepercayaan dari kalangan DAPigs dan PKR?

Kalau takut hilang sokongan semata - mata nak kekal berkuasa, apa gunanya? Nak memperjuangkan Islam menda kebangkainya kalau macam tu?

Dah memang cukup jelas yang PAS hari ini hanya sekadar tau bercakap je sebenarnya. Bila tiba bab perlaksanaan, mereka jelas GAGAL. Nak menegakkan Negara Islam konon. Ceit!!! Pigidah!!!




Ps: Ada satu lagi video untuk hari esok. Tapi cerita dia lain sikit. Lain macam mana? Tunggu...
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Mintak Tok Him komen tuduhan DHA ni

    BalasPadam
  2. salam bro.

    mohon share blog link.

    minda-hijrah.blogspot.com

    BalasPadam
  3. Awat hangpa tak pusing2 camera tu sikit, aku nak tengok ramai dah org datang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping