Sabtu, Julai 28, 2012



Wincci membuktikan dirinya seorang yang serba boleh kerana dia juga kini menceburi bidang muzik apabila dia sudah merakamkan single terbaharunya, Terus Teranglah yang turut menampilkan Joe Flizzow, selain sedang menanti kelahiran album Melayu pertamanya tidak lama lagi.
Walaupun sudah merakamkan tiga album berbahasa Cina sebelum ini, dia mahu lebih dikenali apabila merakamkan lagu hasil tunjuk ajar komposer terkenal, Ajai.
Bakat Wincci tidak hanya sebagai penyanyi dalam album itu tetapi turut menjadi komposer bersama Ajai untuk lagu Musim Asmara.
Bagi Wincci, kemunculan dirinya dalam persada seni ini tidak semudah yang disangka walaupun telah memegang gelaran ratu cantik, sebaliknya pelbagai pengalaman pernah dilaluinya dan kini misinya mahu terus dikenali terutama dalam pasaran seni tanah air.
Ijazah doktor falsafah
Siapa sangka Wincci sebenarnya masih belajar dan menyambung ijazah doktor falsafah (PhD) dalam jurusan Pentadbiran dan menerima biasiswa Universiti Terbuka Kuala Lumpur.
Dijangka menamatkan pelajaran pada 2014, Wincci merasakan istilah belajar buat dirinya tidak pernah berkesudahan.
“Saya suka belajar, bagi saya belajar umpama pergi bersenam di gimnasium, kalau saya penat buat kerja lain saya akan belajar, itulah diri saya sejak dulu lagi,” ujarnya.
Dia juga sebelum ini merupakan graduan ijazah sarjana dalam jurusan pentadbiran di Universiti Sunshine Coast, Australia dan diploma di Akademi Filem Media London dalam jurusan Lakonan dan Pengacaraan.
Bagi Wincci, dia mahu menjadi selebriti yang kaya dengan ilmu dan boleh bercakap dalam serba serbi kepada umum kerana ilmu yang diperolehi sebelum ini.
“Bagi saya belajar itu tidak berkesudahan, selepas dapat PhD nanti, mungkin saya akan belajar perkara lain pula.
Bercerita impiannya kelak, Wincci bercita-cita untuk mengasah bakat hingga ke Hollywood, walaupun ia kelihatan terpaksa melalui perjalanan yang jauh dan berliku, baginya ia perlukan kesungguhan.
“Itu cita-cita saya, saya percaya jika kita bersungguh-sungguh, ia satu yang tidak mustahil tercapai,” ungkapnya yang turut membintangi drama Lemang Sebatang yang akan disiarkan pada 21 Ogos nanti di saluran Astro Prima.
Categories:

1 ulasan:

  1. Labur lepas tu Lebur.. Tak habis2 nk menipu..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping