Isnin, Disember 31, 2012


Memang sah macam Gampang Style. Keadaan puak - puak Parti Angguk Saja tu sekarang nampak gayanya sudah semakin terdesak dengan permainan Politik diorang sendiri.

Sebelum ini, Si Hadi Awang tu mintak untuk muncul didalam televisyen bagi menjelaskan mengenai isu berkaitan dengan amanat yang dia buat pada tahun 1980an dulu.

Tujuan dia ialah untuk memancing pihak media dan menjadikan ianya alat dalam agenda Politik mereka. Diorang ingat Kerajaan takkan bagi peluang gamaknya.

Sekali, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan keluarkan kenyataan yang benar - benar membuatkan diorang terbelit dan tergamam.

Sekarang, mula la diorang buat spekulasi yang bukan - bukan. Macam - macam la dakwaan yang dilemparkan terhadap jawapan yang diberikan oleh Datuk Seri Rais Yatim tu.

Kononnya, dakwaan mereka, penjelasan yang hendak diberikan perlu disiarkan secara lansung dan bukannya dirakam terlebih dahulu.
KUALA LUMPUR: Pimpinan kanan PAS memperlekehkan tindakan kerajaan menyahut cabaran presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk muncul di televisyen bagi memberikan penjelasan berhubung isu 'mengkafirkan Umno'.
 
Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata Hadi akan diberikan ruang itu tetapi beliau (Hadi) perlu bersetuju untuk diajukan persoalan oleh pakar-pakar mengenai amanat kontroversi itu.
 
Rais berkata program itu juga akan dirakam dan dinilai kesesuaiannya untuk ditayang kepada umum.
 
Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Idris Ahmad membayangkan PAS akan menolak tawaran itu kerana mahukan Hadi memberi penjelasan menerusi TV secara langsung dan tanpa disoal balas oleh mana-mana pihak.
Nah!!! Alasan tu jelas menunjukkan yang PAS ni dah cuak!!! Diorang dah terperangkap dalam jerat yang diorang pasang sendiri dan jadi mangsa permainan Politik diorang buat.

Itu hakikatnya dan ianya tak perlu lagi untuk dipertikaikan. Benda tu memang cukup nyata dan cukup jelas untuk rakyat sendiri menilai.

Mana tidaknya. Kalau Si Hadi Awang tu betul - betul nak jelaskan perkara tersebut, dia bukan tak ada cara lain. Banyak lagi cara dia boleh buat.

Sedangkan masa dia keluarkan amanat tu dulu pun bukannya guna televisyen. Dia buat ucapan dan ianya ditulis menjadi risalah. 

Jadi, kenapa pulak penjelasan ni kena disiarkan dalam televisyen dan disiarkan secara lansung? Nak pulak bagi siaran RTM. Bukan ke diorang dah haramkan RTM tu?

Kalau dah Haram, kenapa pulak diorang yang beria - ia nak muncul di kaca televisyen tu? Takkan la sebab Hadi Awang tu nak sangat muncul dalam Tv, benda macam tu boleh jadi Halal pulak kot? Agak - agak la kalau nak menipu pun!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Anak2 buah bekas PAS itu sendiri jee dah TAWAR diri dan sedia nak lawan bekas bos mereka si.Hadi ...Ada Hadi berani??

    BalasPadam
  2. aku tanye penyokong tegar pas, kenapa tak siarkan melalui u tube dulu sebelum on air, dia kata dah hadi kene hentam on air , kene jawab on air laa jugak.Aku jawab hadi pon kene hentam kat u tube jugak, jadi yg u tube jawab le dulu kat u tube. N then dia konar lak, kalao u tube org kampg takleh tengok, aku jawab, takpe sementara tunggu on air tu , bagila dulu kat u tube hehehe..mcm2 laa penganut pis ni ..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping