Isnin, Disember 31, 2012


Eh la!!! Apa ke buruk sangat perangai Menteri Besar Kedah ni ye. Orang sibuk dok bangkitkan isu mengenai pembalakan tak terkawal di Tasik Pedu.

Dia pulak boleh buat tak tau je dengan isu tu. Boleh pulak dia buat pekak je dengan tuntutan yang dibuat oleh rakyat. Benda lain pulak yang disibukkannya.

Semalam, diberitakan bahawa beberapa penduduk kampung yang berhampiran membuat demonstrasi bantahan terhadap aktiviti pembalakan tersebut.

Tapi, Menteri Besar Kedah ni dok sibuk kata yang dia masih lagi kuat dan mampu untuk bertanding dalam Pilihan Raya yang akan datang.

Itu benda yang disibukkannya? Itu benda yang menjadi keutamaan bagi diri dia? Nak jadi calon tu lebih penting dari menjaga alam sekitar?

Walaupun dia kuat dan masih lagi sihat untuk bertanding dimasa akan datang, itu dia punya pasal la. Yang pentingnya sekarang, selesaikan dulu masalah sedia ada.

Jangan la dia sibuk - sibuk nak bertanding tapi masalah yang ada masih jugak tak selesai. Kalau tak selesai jugak masalah tu, kuat macam mana pun dah tak membawa faedah.

Apa gunannya dia kuat dan masih mampu bertanding kalau rakyat semua benci pada dia? Apa gunannya dia bertanding dimasa akan datang kalau rakyat menyampah dengan dia?

Dah tentu - tentu la usaha dia untuk terus kekal bertanding tu menjadi satu kerja yang sia - sia je. Itu sebab la Semut kata dia hanya membuang masa.

Tapi, apa nak heran dengan puak - puak Pakatan Pembangkang ni ye tak. perangai diorang pun memang macam Haramjadah. Apa yang penting bagi diorang ialah Politik. Benda lain semua diorang dah tak peduli belaka!!!
KUALA NERANG - Pas Kedah telah siap menyenaraikan calon-calonnya bagi pilihan raya umum (PRU) ke-13, kata Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Katanya nama calon-calon itu akan diumumkan pada masa sesuai selepas mendapat restu Pas pusat.

Mengenai kedudukannya, Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas Kedah berkata keputusannya untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri Sungai Limau 
bergantung kepada keadaan.

"Tengok la keadaan...kalau rakyat minta dan pusat pun calonkan, dan saya kuat lagi, saya akan terus bertanding. Kalau Nik Aziz (Mursyidul Am Pas) nak tanding, 
sayapun nak tanding juga," katanya kepada pemberita. 
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping