Isnin, Disember 31, 2012


Korang nak pelik apa dengan Si Biawak Guan Eng ni. Dia ni spesis biawak, adik beradik dengan cicak. Jadi, kalau dia putus ekor ni, apa nak pelik beb.

Lagi pun, ianya dah menjadi lumrah buat puak - puak Pakatan Pembangkang tu sebenarnya. Diorang ni memang setakat tau bercakap je. Mengkala nak buat, jangan harap la.

Bak kata pepatah orang puteh, "They Don't Walk The Talk". Setakat bercakap je pandai, tapi lepas tu mula la diorang kecut telur.

Sebelum ini, dia pandai sangat nak menuntut agar kalimah Allah tu diguna pakai dalam Al Kitab yang berbahasa Melayu untuk diedarkan.

Cadangan dia tu dibantah dan dikecam oleh semua pihak termasuk pemimpin - pemimpin serta ahli PAS sendiri. Itu membuktikan bahawa desakkan dia tu tak masuk akal.

Sekarang, bila dah semakin ramai orang yang kecam tindakan dia tu dan nak menyerahkan memorandum bantahan, dia mula la kecut buah kerandut dia.

Mula la dia takut nak berjumpa dengan orang waima rakyat di Negeri Pulau Pinang tu sendiri. Orang macam tu pun boleh jadi pemimpin ke?

Woi Biawak! Sekarang lu dah berak, lu dah kencing, lu sendiri cuci la woi!!! Apa pasal pulak lu nak diam diri? Apa pasal pulak lu nak lari?

Kalau setakat buat polemik untuk tutup isu berkaitan dengan pemberian kawasan balak pada puak kedarak dia oleh PAS Kelantan tu, cari la isu lain. Kenapa nak bangkitkan isu agama jugak? Lain kali, nak bercakap tu guna la Kepala Otak, jangan pakai Kepala Lutut!!!
PULAU PINANG 30 Dis. - Ketua Menteri, Lim Guan Eng sanggup tidak menggunakan lorong khas bagi orang kenamaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang, Bayan Lepas di sini malam ini semata-mata tidak mahu bertembung dengan sekumpulan ahli daripada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mahu 'menyambut' kepulangannya. 
Setiausaha Agung DAP itu yang tiba daripada bercuti di Hong Kong dikatakan mengikut laluan lain seterusnya keluar dari bangunan tanpa dapat dikesan kumpulan terbabit. 
Ahli Jawatankuasa Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP), Azmi Jaafar berkata, beliau kecewa dengan tindakan Guan Eng tersebut yang dilihat memang sengaja tidak mahu bertemu mereka.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping