Rabu, Februari 27, 2013


Hah! Dalam keadaan macam ni pun Si Pak Berahim tu masih nak kata bahawa PAS masih berada dilandasan perjuangan mereka yang dulu?

Kot kena gaya, Si Pak Berahim tu kata dia sanggup tinggalkan PAS sekiranya perjuangan parti tu dah terpesong dari dasar perjuangan asal mereka.

Sekarang, salah seorang pengasas PAS di Kelantan sudah pun membuka mulut dan mempertikaikan kedudukan PAS dalam Politik Negara. Apa lagi Pak Berahim tu nak kata?

Sudah terang, jelas dan nyata bahawa Polemik yang dicetuskan oleh Si Nik Aziz tu sebelum ini tidak mampu nak mengaburi mata rakyat.

Terutama sekali dikalangan umat Islam kerana PAS masih lagi dilihat tunduk akur terhadap desakan DAPigs dan PKR. Setakat nak main wayang je buat apa.

Dah la diorang masih lagi enggan mengakui bahawa parti tu kini berada dibawah tapak kaki DAPigs, sanggup pulak diorang hina rakyat secara terang - terangan.

Inilah akibatnya apabila mereka mempermainkan Islam dan menjadikannya sebagai alat dalam agenda Politik mereka. Penyudahnya, Islam itu jugak dipandang hina. Islam itu jugak yang tercalar kesuciannya. Pun Hadi Awang masih nak diam jugak ke!!!
KOTA BHARU: Bekas Setiausaha Dewan Ulama PAS Kelantan, Wan Ismail Wan Ahmad menyifatkan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada rakyat sama seperti yang dilakukan oleh Firaun, dipercayai untuk menutup isu kalimah suci Allah.
 
Kata beliau isu penggunaan kalimah Allah memberi tamparan hebat kepada PAS apabila keputusan dikeluarkan pemimpin tertinggi pakatan pembangkang menyokong penggunaan kalimah tersebut oleh orang bukan Islam, disanggah Majlis Syura Ulama PAS.
 
"Isu kalimah Allah perkara berat, selepas Majlis Syura PAS kata kalimah Allah tak boleh diguna oleh bukan Islam, Abdul Hadi patut bawa perkara tersebut kepada mesyuarat tertinggi pakatan pembangkang.
 
"Abdul Hadi kena tarik balik kenyataan tersebut selepas Majlis Syura buat keputusan," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, Selasa.
 
Sebelum ini Abdul Hadi ketika berucap pada konvensyen pakatan pembangkang di Shah Alam mendakwa usaha kerajaan pusat melaksanakan pemberian BR1M itu sama dengan Firaun yang disifatkannya turut melaksanakan bantuan yang sama kepada rakyat Mesir ribuan tahun dahulu.
 
Abdul Hadi dipetik berkata tindakan Firaun itu telah disebut di dalam al-Quran yang menceritakan kisah Nabi Musa a.s tentang sikap Firaun memperbodoh-bodohkan rakyat Mesir ketika itu.
 
Wan Ismail yang juga antara pengasas PAS Kelantan turut membidas tindakan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakan usaha kerajaan pusat memberi pelbagai bantuan kepada rakyat seolah-olah memberi hampas kelapa, padi dan jerami kepada ayam dan lembu. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping