Jumaat, Februari 01, 2013


Erk... cuba korang taip kat Google nama 'Mahfuz Bean'. SH gerenti gambar kat atas ni akan keluar. Hehehe... Maknanya, Google pun iktiraf nama tersebut.

Berbalik kepada cerita pasal Si Mahfuz Bean ni. Dia ni seperti mana yang semua orang sedia maklum bukan la seorang pemimpin yang ada pendidikan tinggi.

Dia ni setakat lulus SRP je. Lepas tu pulak, dia pernah kerja jadi tukang angkat beg kat lapangan terbang sebelum dia diangkat menjadi pemimpin.

Entah siapa la yang angkat dia jadi pemimpin tak pasti la pulak. Soalnya bukan sebab status pendidikan atau pun kerja yang pernah dia buat dulu.

Tapi ini cerita bab perangai Si Mahfuz Bean tu yang tak reti nak kadarkan diri. Nak tunjuk angkuh tak tentu arah sampai mengaibkan diri dia sendiri.

Ini bukan kali pertama Si Mahfuz Bean tu buat kerja - kerja macam ni. Tapi dah banyak kali dah dia kantoi sebenarnya. Pun dia msih jugak tak sedar diri.

Jadi, pesanan ikhlas dari SH, tolong la Mahfuz! Sedar la diri tu sikit. Kot SRP pun tak lulus, tak payah la nak buang masa orang lain. Jangan la nak tunjuk pandai sangat. Dia buat la macam mana sekali pun. Kalau dah Bodoh tu, Bodoh la jugak!!!
KOTA KINABALU: Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) tidak pernah mengeluarkan surat arahan kepada mana-mana pegawai, petugas atau pejabat cawangannya untuk menghantar MyKad dan MyKid yang tidak dituntut dalam masa 18 bulan ke Keningau, Sabah.
Ketua Pengarahnya, Datuk Jariah Mohd Said berkata surat arahan yang didakwa kononnya dikeluarkan oleh ibu pejabat JPN itu adalah palsu dan pihaknya telah membuat laporan polis di Balai Polis Daerah Putrajaya pada Rabu untuk menyiasat perkara itu.
"Ingin ditegaskan bahawa surat yang didakwa oleh pihak yang berkaitan adalah palsu. Kandungan surat tersebut mengandungi perkara-perkara yang diragui," katanya dalam satu kenyataan media di sini, Khamis.
Jariah berkata perkara yang diragui itu ialah seperti kepala surat yang menggunakan alamat Bahagian Pengurusan Teknologi Maklumat dan Komunikasi dan tajuk nombor rujukan yang digunakan pada surat itu juga bukan merupakan nombor rujukan jabatan.
Menurutnya Arahan Jabatan Bil. 14/2012 iaitu bertarikh 14 Disember 2012 juga didapati tidak wujud, sebaliknya arahan terakhir yang dikeluarkan oleh JP Nadalah berhubung pindaan agama penduduk Sabah dan bertarikh 24 Disember 2012.
"Arahan Jabatan sebagaimana yang didakwa juga tidak ditandatangani oleh Pengarah Bahagian serta tiada sebarang catatan 'b.p.'
"Cetakan nama kementerian pada kaki surat merujuk kepada Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri," katanya.
Beliau berkata demikian merujuk kepada laporan media memetik naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mengenai surat arahan tersebut kononnya dari jabatan itu. - seterusnya...
Ps: Budak lain yang tak lulus SRP pun tak de la bodoh sangat macam Si Mahfuz tu sebab diorang tau kadarkan diri!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping