Rabu, Mac 13, 2013


Apa nak heran dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang tu memang jenis manusia yang takut dengan bayang - bayang sendiri.

Tu pasal la diorang meroyan bila ada pihak yang buat lagu bertemakan Politik. Kalau lagu tu menyebelahi diorang, tahan lagi. Tapi, kalau lagu tu tak menyebelahi diorang, mula la diorang jadi tak tentu arah!!!
Penyanyi dan komposer, Eddie Hamid yang menghasilkan lagu Bo La Wei ‘diserang’ sehingga dilarang kembali ke kampung halamannya, Kelantan.

Eddie mencipta lagu tersebut bersama Datuk Supardi itu dengan niat untuk menyedarkan anak-anak Kelantan berubah ke arah yang lebih baik.

Pelakon dan pelawak, Salih Yaacob turut dikecam ekoran lakonannya bersama beberapa pelakon lain seperti Nabil Ahmad dan Yasmin Hani dalam sketsa politik yang dimuat naik ke laman YouTube.

Menurut Presiden Yayasan Artis 1Malaysia (YA1M), Datuk Irwan Shah Abdullah atau DJ Dave, isu kecam penggiat seni kerana mencipta lagu politik tidak sepatutnya berlaku.

“Saya tak faham kenapa nak kecam? Itu kreativiti (mencipta lagu). Biarlah orang seni nak cipta apa saja. Apa guna ada ‘freedom of peace’ dan kebebasan mencipta?

“Jangan diganggu kreativiti itu. Saya faham artis sekarang semakin terbuka dan sudah matang tetapi janganlah terbawa-bawa hal peribadi,” katanya kepada Sinar Harian Online, ketika dihubungi, hari ini.

Meskipun begitu, beliau menasihatkan agar penggiat seni yang mula menunjukkan sokongan kepada mana-mana parti agar tidak meluahkan pendapat secara sewenang-wenangnya.

“Nasihat saya, jaga-jaga sedikit. Ada perkara yang boleh runding, tak perlu luah sewenang-wenangnya,” katanya.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. orang cipta lagu pon tak boleh. yang si namewee dulu tu diaorang defend gila babeng.. dhla mengutuk negara..

    BalasPadam
  2. Terlupa ttg budak nawe tu, idop lagi ke dia tu?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping