Rabu, Mac 13, 2013


Tatkala anggota Keselamatan masih lagi bersabung nyawa untuk memastikan Negara selamat dari sebarang ancaman luar, puak Pakatan ni masih lagi dok menghina mereka.

Sampai tahap nak samakan diorang dengan anjing bagai, menda kejadahnya? Yang paling tak boleh blah ialah apabila bekas Panglima Tentera pun dok buat benda sama.

Yang dia dok bercakap tu apa yang dia dapat? Apa yang dia mampu buat kalau setakat bercakap je? Dengan bercakap macam tu boleh selesaikan masalah?

Kot masa dia jadi panglima dulu pun, bukannya dia yang jadi 'front liner' untuk mempertahankan Negara. Setakat duduk kat pejabat jugak.

Agaknya dia dapat kepuasan kot dengan memaki hamun dan memperlekehkan orang macam ni. Tu pasal la dia sedap - sedap je duduk dan buat cerita yang bukan - bukan?

Kata dia, sekarang ni anggota tentera kita duduk kat bawah rumah orang. Tido kat bawah reban ayam. Macam mana dia tau kalau dia sendiri pun tak pergi ke zon perang?

Dalam dunia ni, ada ke orang yang pergi berperang sambil tido kat dalam hotel mewah 5 bintang? Ada ke yang dapat baring atas tilam empuk dengan selimut tebal?

Kalau ye pun nak perlekehkan orang, agak - agak la wei!!! Jangan la main ikut sedap hati dia je nak bercakap. Sedangkan dia sendiri pun tau keadaan sebenar. Lagi dia nak tipu rakyat ni apa kejadahnya!!! Dah tak de kerja lain ke dia nak buat!!!
Ketika berucap ketika menjadi anggota panel Forum T anjuran Akademi Pak Sako bertajuk ‘Solidariti Lahad Datu’ di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor di Jalan Maharajalela di sini, beliau berkata: 
"Tiada misi jelas dalam operasi ketenteraan di Lahad Datu, kita tengok sekarang tentera duduk di bawah rumah orang, di reban ayam. Sepatutnya agensi keselamatan lain yang buat itu. 
"Kerajaan juga gagal menafsir Perjanjian Geneva mengenai peperangan sehingga mengakibatkan polis yang terpaksa mengetuai operasi pada peringkat awal. 
"Sepatutnya dari awal lagi kerajaan mengklasifikasikan pengganas Sulu sebagai aggressor (penyerang) bukan intruder (penceroboh) agar ATM boleh terus ambil tindakan dari awal."
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Rakyat yang tidak tahu apa-apa lebih baik diam daripada menonjolkan diri sebagai seorang yang BACUL. Rakyat yang begini 100% akan melarikan diri kononnya akan selamat bila apa-apa berlaku di negara ini. Dan tidak mungkin juga mereka ini akan berpaling tadah dan menjadi PENGKHIANAT SEPERTI KETUA PEMBANGKANG.

    BalasPadam
  2. Pesara tahap bangang, bodoh, piang, baghal dan tidak mengenang budi lagi bersyukur. Umur dah senja lebih baik diam dan perbaiki amal ibadat sbb dah sah semasa bertugas dulu banyak amalan wajib yg tercicir.....

    Kaki rayau blog ke blog

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping