Selasa, Jun 25, 2013


Halamak ai!!! Lepas satu, satu alasan yang diorang buat untuk menafikan keGAGALan dalam penganjuran Himpunan Black 505 sabtu lalu.

Mula - mula kata sebab ada dikalangan pemimpin Pakatan sendiri yang penat. Lepas tu diorang kata sebab jerubu. Nasib baik jerubu tu diorang tak salahkan UMNO.

Kalau tidak, semua benda salah UMNO. Banjir salah UMNO, hujan lebat salah UMNO, jalan jem pun salah UMNO. Tapi jerubu ni, bukan salah UMNO pulak ke?

Sekarang dah ada alasan baru pulak. Diorang kata Himpunan tu telah diboikot. Siapa yang boikot? Peserta yang boikot? Dah peserta pulak yang disalahkannya. 

Kalau kita baca artikel dalam FMT hari ini, jelas peserta bukannya nak berhimpun sangat. Apa yang diorang nak ialah pertempuran dengan pihak Polis.

Doktrin nak wujudkan keadaan huru hara ni la yang mereka cari. Malangnya, Himpunan tu berjalan dengan aman tanpa sebarang kacau bilau. 

Persoalannya, siapa yang ajar diorang semua benda tu kalau bukan puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak. Diorang la yang didik peserta dan penyokong diorang ni untuk bertindak macam gengster serta buat huru hara tak tentu arah!!!
Himpunan Black 505 pada Sabtu lalu adalah yang ke-17,  yang pertama mendapat sambutan luar biasa di Stadium Kelana Jaya, pada Mei 8 yang lalu.
Berbual dengan beberapa peserta daripada golongan muda yang jelas berasa bosan dengan himpunan di padang dan stadium.
Mereka lebih berminat kepada tindakan drastik daripada pemimpin pembangkang untuk terus mengekalkan semangat rakyat dalam isu keputusan pilihan raya.
Beberapa sepanduk terdapat sekitar Padang Merbok, antaranya ‘Selalu ceramah, bila nak aksi?’ jelas menunjukkan kehendak rakyat iaitu mereka hilang kepercayaan dengan ceramah atau berkumpul.
Selain daripada itu, keputusan Pakatan Rakyat berniat tidak boikot majlis angkat sumpah Dewan Rakyat telah membuat rasa tidak puas hati kepada segelintir penyokong Pakatan Rakyat yang juga mungkin salah satu sebab utama himpunan Black 505 kurang mendapat sambutan.
Pakatan Rakyat yang memenangi 51% undi popular pada pilihan raya umum yang ke-13, pada awalnya merancang untuk memboikot upacara angakat sumpah, sebagai tanda bantahan keputusan pilihan raya, sebelum dinafikan oleh Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.
Ramai penyokong Pakatan Rakyat dan juga NGO berpendapat bahawa ahli parlimen Pakatan Rakyat sepatutnya perlu boikot upacara angkat sumpah semalam  sedangkan mereka mempunyai enam bulan untuk berbuat demikian.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. memang salah umno pun semua bencana ALAM yang berlaku ni, dah sah sah UMNO memerintah Malaysia, kenapa tak laksanakan undang2 Islam yang wajib di laksanakan oleh pemerintah yang berugama Islam, kelak di akhirat semua PM umno kena jawab la kenapa sewaktu berkuasa tidak melaksanakan hukum islam apatah lagi selepas pru13 mca tiada lagi dalam kabinet. hukum hudud wajib dilaksanakan, bukan pada orang islam saja, tapi pada semua rakyat yang ada dekat malaysia ni. barulah orang takut nak buat kesalahan, sebab hukuman yang akan dikenakan bukan hukuman ciptaan manusia, tapi hukuman dari Allah, tak perasan ke sikit2 bala dah sampai kat malaysia ni.tu pun pemimpin umno atasan ni dok sibuk nak jaga kerusi lagi, hilang kerusi pun tak apa lah, duit dah banyak dan mencukupi dah. saya percaya, org melayu islam dari pas dan pkr akan setuju, yang tak setuju tu, maksudnya sah2 dah melawan perintah ALLAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patut ler kelantan mendapat bala...tak de langsung wakil cina tp tak laksana pun hukum Islam...

      Padam
  2. Mereka melalak suruh turun kan harga kete ni kerajaan dh turun kan berperingkat2 nanti bila kete dh murah kesesakan jadi makin teruk masa tu depa spin lagi kata UMNO yg salah....jgn jadi manusia MUNAFIK...cuckup2 lah kehidupan ni pun dh cukup dgn kemunafikan

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping