Jumaat, Julai 12, 2013


Sejak dari awal lagi dah orang bagitau pada Si Khalid Gereja ni. Tak payah la nak buang masa saman benda yang teknikal macam tu. Tak mendatangkan faedah lansung.

Setakat orang ubah suai gambar macam tu pun dia nak naik angin pasal apa? Relaks la brader!!! Jangan la angin tak tentu pasal pulak. Orang lain ok je.

Kalau tengok apa yang puak - puak Pakatan Haramjadah tu buat pada pemimpin Kerajaan terutamanya Tun Mahathir dulu lagi teruk. Tapi tak de pulak Tun nak saman orang tak tentu arah. Itu baru pemimpin yang beristiqomah dan penyabar!!!
SHAH ALAM - Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad gagal dalam saman fitnahnya terhadap  bekas Adun Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman berhubung penyiaran gambar teknik tindih yang menunjukkan beliau seperti paderi Kristian.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Hashim Hamzah bagaimanapun, menolak saman tersebut kerana Khalid gagal mengemukakan dokumen asal yang mendakwa dia difitnah.

Beliau juga mengarahkan Khalid membayar kos sebanyak RM20,000 kepada Hamidah.

Hashim dalam penghakimannya berkata, dakwaan plantif yang mengatakan artikel itu yang diterbitkan oleh defendan adalah fitnah adalah satu perkara yang subjektif  dalam sesuatu tuntutan.

Selain itu, katanya Khalid juga telah mengemukakan suatu dokumen yang tidak dikeluarkan daripada laman web yang asal.

Malah menurut beliau,  tidak  terdapat dalam artikel terbabit mengenai  apa yang boleh dirujuk secara literal dan maksud biasa bahawa Khalid merupakan seorang yang murtad atau apa-apa yang berniat untuk merendah-rendahkan reputasi Khalid.

"Justeru mahkamah dapati defenden tiada niat untuk memfitnah plantiff," katanya.

Mahkamah turut mendapati, jika gambar yang didakwa  itu wujud maka artikel yang dikaitkan itu boleh disifatkan fitnah terhadap Khalid.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping