Selasa, Oktober 29, 2013


Inilah hakikatnya bila berhadapan dengan puak - puak yang mendabik dada yang KONONnya kata diorang ni pejuang - pejuang Islam.

Bila bercakap atas pentas, bukan main lantang diorang berbicara. Habis semua orang dikafirkannya. Habis semua orang salah belaka.

Pantang ada isu yang dibangkitkan. Semuanya diorang jadikan bahan modal Politik untuk dijaja kepada rakyat dengan tujuan nak menghasut rakyat membenci Kerajaan.

Macam - macam cara diorang akan buat termasuk la dengan memperbodoh - bodohkan rakyat dengan cerita yang bukan - bukan. Itu je yang diorang mampu buat.

Bila isu minyak naik, puas la diorang pukul canang menuduh kononnya Kerajaan ni zalim dan kejam. Tak memikirkan tentang rakyat dan sebagainya.

Sama jugak la keadaannya bila pihak kerajaan mengumumkan bahawa subsidi untuk gula dipotong. Pun sibuk diorang jadikan ianya sebagai alasan untuk menghasut rakyat.

Tapi bila isu berkaitan dengan kesucian Islam disebut dan dijadikan bahan tuntutan oleh mereka yang bukan Islam, kenapa diorang tak bising - bising?

Kenapa isu itu tidak disebut dalam ceramah - ceramah mereka depan orang ramai? Kenapa ianya hanya didiamkan sahaja oleh pemimpin -pemimpin mereka?

Malah nak bagi komen secara terbuka pun diorang takut. Masih nak bagi alasan yang bukan - bukan bila ditanya mengenai perkara tersebut.

Kan nampak sangat diorang ni memang suka bermuka - muka dengan rakyat? Kan jelas yang diorang ni memang bukan pejuang Islam seperti yang didakwa sebelum ini?

Bila isu berkaitan dengan COMANGO dipersoalkan, ianya tidak dijelaskan lansung oleh mana - mana pemimpin dalam PAS. Isu tu diam begitu sahaja.

Sebaliknya, diorang cuba sedaya upaya untuk mengelakkan diri dari menimbulkan isu tersebut secara terang - terangan. Kenapa diorang buat macam tu?

Adakah diorang mempunyai kepentingan dalam isu yang berkaitan dengan tuntutan COMANGO tu secara tak lansung? Jawapannya mudah. Dah tentu diorang ada kepentingan.

Tapi ianya hanya bersifat kepentingan peribadi semata - mata. Sebab itu bila isu tersebut dibangkitkan oleh puak - puak DAPigs dan PKR, diorang semua diam.

Persoalannya sekarang, adakah PAS setuju dengan tuntutan yang dibuat oleh COMANGO tu? Adakah pendirian mereka sama dengan DAPigs dan PKR?

Hakikatnya, orang melihat PAS enggan mengulas mengenai isu tersebut kerana takut kehilangan sokongan Politik dari DAPigs dan PKR. Itu sahaja sebabnya.

Diorang berdiam diri bukan sebab isu tersebut tidak menggugat perjuangan Islam. Tetapi ianya mengugat Politik mereka secara lansung. Itu kenyataannya.

Maka, demi memenuhi perjuangan peribadi mereka, isu tersebut hanya didiamkan dan dibuat endah tak endah. Semuanya sebab takut kehilangan sokongan.

Kesimpulannya, usah la puak - puak PAS ni nak berbangga diri dan mendabik dada kata diorang tu bagus sangat dalam bab nak memperjuangkan Islam ni. Semua orang dah tau, PAS ni lebih pentingkan Politik dari Islam tu sendiri!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. agaknya isu COMANGO itu masalah kecil kot boleh bawak runding.....tapi isu seperti gula,minyak dan sebagainya tu jadikan malaysia negara paling manjakan rakyatnnya....kawan aq yang kuat bangkang pon kabo sendiri camtu...dia juga kata subsidi itu tak perlu...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping