Sabtu, Februari 22, 2014


Wah!!! Ini kira berita baik untuk kita seluruh rakyat di Malaysia ni. Kalau nak berhutang bayar sikit boleh dah sekarang ni. Semuanya terima kasih buat Si Khalid Ibrahim tu.

Kalau korang rasa - rasa nak beli rumah ke atau ada hajat nak beli tanah ke, boleh la pegi jumpa dengan Si Khalid Ibrahim. Mintak dia petua macam mana cara nak buat pinjaman tu.

Kalau dia boleh buat, kenapa kita tak boleh ye tak. Dia berhutang dengan bank lebih dari RM 60juta. Tapi dia hanya bayar balik hutang tu sebanyak RM 10juta je. Tanpa cengkeram pulak tu!!!

Amacam, hebat tak? Cuma tinggal lagi, cara nak buat pinjaman macam tu tak didedahkan kepada orang ramai. Kalau didedahkan, alamat lingkup la bank tu nanti. Macam mana diorang nak berniaga ye tak.

Jadi, dimana letaknya Ketelusan dan Keadilan yang dilaung - laungkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu selama hari ini? Kalau betul - betul telus, dia perlu dedahkan cara macam mana dia buat pinjaman tu.

Kalau tak nak kongsi dengan rakyat, tak pe. Kita masih boleh terima akal beb. Tapi kalau dah sampai dengan geng - geng dia sendiri pun dia tak nak kongsi, memang Haramjadah sungguh la perangai Si Khalid Ibrahim ni. Patut la geng - geng dia pun marah!!!
SHAH ALAM: Bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin mempersoalkan apakah terma-terma penyelesaian yang diberikan oleh Bank Islam Malaysia kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bersabit hutangnya bernilai USD18 juta (RM66.67 juta).

Ini kerana secara tiba-tiba Bank Islam bersetuju untuk Khalid hanya membayar RM10 juta sahaja, setelah ia diselesaikan di luar mahkamah. Khalid diwakili peguam yang dikatakan mesra Umno, Rashid Manap.

Terdahulu Bank Islam pada 2007 bertindak menyaman Khalid sebanyak RM90 juta termasuk faedah.

Khalid sebelum ini membuat pinjaman jutaan ringgit dari Bank Islam dipercayai untuk membeli saham tetapi ia digunakan untuk tujuan lain.

Tun Daim berkata rakyat ingin tahu apakah sebenarnya yang terjadi dan apakah tawaran yang diberikan oleh Khalid kepada Bank Islam.

"Rakyat Malaysia ingin mengetahui siri perkembangan kes tersebut kerana ia boleh dikatakan sangat mencurigakan dan wajar jika penelitian lebih dekat terutama di pihak Khalid Ibrahim, sekurang-kurangnya demi ketelusan dan integriti.

"The Edge Financial Daily sebelum ini pernah melaporkan Khalid melakukan transaksi peribadinya yang tiada kaitan dengan kerajaan atau parti," ujar Tun Daim dipetik Malaysia Chronicle.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Persoalannya ialah kenapa TS Khalid diminta bayar hutang RM10 juta daripada pinjaman RM60? Kalaulah benar tuntutan Bank Islam, sudah tentu tuntutan ni akan diteruskan di dalam mahkamah. Mungkin TS Khalid kena bayar RM90 juta atau tidak perlu bayar langsung?
    Contoh ini lebih baik dari lembu Sharizat kot, semut hitam? Ambil 250 juta, sekupang pun tak perlu bayar. Ini duit kita pulak tu. Kan lebih baik kita belajar dengan Kak Zat ni.
    Sayang sekali ialah kalau hati dah gelap macam cermin hitam, mana mungkin nampak cahaya matahari yang bersinar?

    BalasPadam
  2. bodo jugak ko ni kan....
    sharizat memang tak buat pinjaman pun tapi syarikat tu yg buat pinjaman.
    dan mengikut perancangan memang diorang akan bayar
    tapi haramjadah macam korang yang suka melingkupkan bisnes orang melayu buat syarikat terlingkup.
    sekarang ni cuba nak melingkupkan bisnes syed bukhari plak kan

    BalasPadam
  3. Anti fitnah sebenar nya penyampai fitnah.! Bodo piangg...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping