Selasa, September 28, 2010

...Sudah Kalah, Jangan Nangis Macam Eli Wong, Ye Mr. Rasa...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Kekalahan nama - nama besar dalam pemilihan PKR kali ini merupakan satu signal yang jelas bahawa ahli PKR sendiri sudah kehilangan kepercayaan kepada pejuang - pejuang lama parti tersebut. Semut ingatkan hanya Eli Wong sahaja yang tewas teruk. Rupanya ada lagi nama lain.

Sedang sibuk - sibuk Sivarasa memberi nasihat kepada Zaid semalam, rupanya beliau sendiri ditolak oleh ahli - ahli cabangnya sendiri. Bukan kalah satu dua majoriti, tetapi jauh ditinggalkan pencabarnya. Dalam bahasa lainnya, 'Berkampung - kampung' beliau ditinggalkan.

Berikut merupakan laporan dari Media Cyber dan GAP. Bagi Cabang PKR Subang, keputusan Ketua Cabang jatuh kepada Najmi dengan kelebihan undi sebanyak 163, manakala calon seterusnya, Shawal dengan 6 undi dan Sivarasa hanya mendapat 5 undi sahaja. 5 UNDI???

Siapalah lima orang yang ikhlas sangat mengundi Peguam si Ketua Penipu tu ye? Jelas, mereka lakukan atas dasar ehsan kalau bukan kasihan. Mana tidaknya, Sivarasa diantara calon paling banyak mendapat pencalonan bagi jawatan Naib Presiden. Tetapi beliau awal - awal sudah ditolak oleh ahli - ahi cabangnya sendiri. Bagaimana beliau mahu mentadbir Jawatankuasa Pusat sedangkan diperingkat Cabang pun beliau tidak mampu nak jaga?

Melihat senario ini, pelbagai persoalan mula bermain dikepala. Orang yang beria - ia mempertahankan Penasihat PKR sendiri pun ditolak oleh ahli, bagaimana pula nasib 'Anak Emas' Anwar nanti? Tapi beliau nak nasihatkan Zaid Ibrahim. Sebaliknya beliau sendiri tewas. Jadi adalah lebih baik Sivarasa menasihati diri sendiri terlebih dahulu daripada sekadar menasihati orang lain. Cerminkan diri sendiri, baru nak mempertikan orang lain. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. kah kah kah
    padan muka sialan sialan tu semua.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping