Ahad, Disember 05, 2010

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Sudah terang bersuluh pula. Itulah hakikat yang tidak mampu ditelan dan dihadam oleh puak - puak pembangkang setiap kali berhadapan dengan Barisan Nasional.

Hakikat ini jelas nyata sebelum Konvensyen Barisan Nasional diadakan hari ini. Sudah ada pihak yang terpekik melolong menyatakan 'ketakutan' mereka kepada BN.

Malah sebelum ini Semut sudah pun menyiarkan dua artikel yang jelas menunjukkan adadikalangan pemimpin mereka yang bersuara kerana gentar dengan BN. Klik Sini dan Sini.

Kerana takut dan gentar itulah maka beberapa cubaan mereka dilihat sebagai 'Copy Cat' kepada perlaksanaan yang dilakukan oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Lihat sahaja bagaimana PAS menyatakan pendirian mereka 'bekerjasama' dengan DAP dan mewujudkan 'hubungan sulit' semata - mata meniru kerjasama UMNO dengan komponen lain dalam Barisan.

Demikian juga dengan halnya PKR yang kononnya mendakwa pemilihan mereka dalah yang pertama didunia yang melibatkan semua ahli.

Sedangkan tidak lebih dari 10% pun ahli mereka yang terbabit dalam pemilihan tersebut. Jelas membuktikan usaha 'Copy Cat' mereka itu GAGAL sama sekali ibarat mesin fotostat buruk.

Begitu juga dengan DAP yang kononnya menjadi parti politik pertama yang mempunyai keanggotaan terbuka kepada semua kaum sedangkan mereka jelas meniru Parti Gerakan dan PPP.

Namun yang jelas, DAP hanyalah sebuah parti yang didominasikan oleh dua legasi keluarga sahaja iaitu Keluarga Lim Kit Siang ikan dan karpal Singki Pecah.

Adakah mereka masih mahu bermimpi dapat menambat hati rakyat dengan kerja - kerja meniru ini sahaja? Adakah mereka rasa bermaruah mencapai kecemerlangan dengan kerja - kerja meniru dan menipu seperti ini?

Terpulanglah kepada rakyat untuk menilai kredibiliti dan kebolehan mereka memimpin rakyat dengan kaedah 'Photocopy' seperti ini sebagai penerus kepimpinan negara. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping