Khamis, Februari 03, 2011



Semut 'respect' betul la dengan Kerajaan Nik Aziz sekarang ni. Dalam desakan terhadap Kerajaan supaya ambik tindakan segera, dia hantar duit je nak selesaikan masalah. Fuh! Lain macam.

Kalau dulu, duit bukan penyelesaian masalah. Tapi sekarang, semua masalah diselesaikan dengan duit je. Kerajaan Negeri Kelantan katanya menghantar RM 120,000 buat bantuan pelajar mereka di Mesir.


Itu pun tumpang bantuan Mercy Malaysia yang ke sana bagi membantu 1281 orang pelajar yang terperangkap ditengah - tengah kemelut krisis kepimpinan Mesir.

Itu je yang diorang mampu buat? Hantar duit? Tapi kata rakyat Malaysia disana menghadapi kesukaran untuk keluarkan duit? Jadi, apa guna duit tu? Dah la tu, hantar RM120k je. Apa sangat yang mampu dibuat?

Itu pun nak maki hamun Kerajaan Pusat lagi ke? Tak reti bersyukur betul la puak - puak haram jadah ni. Kerajaan Pusat dah ambik ikhtiar untuk memastikan rakyat terselamat. Pun diorang tak reti nak berterima kasih jugak?


Nak pulak orang macam Khalid Gereja ni. Lagi la tak tau bersyukurnya. Yang dia tau pertikaikan orang lain je. Diri sendiri sebagai pemimpin, nak ambik tindakan pun tak tau nak buat apa.

Dah tumpang misi bantuan Kerajaan, kata Kerajaan tak ambik tindakan lagi? Memang betul - betul cibai la mamat Gereja ni. Macam ni ke pemimpin yang memperjuangkan rakyat? Setakat pandai cakap, buat kerja tak reti. Baik tak payah. Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Salam Bro.

    Nuar Berahim, Nik Aziz, Kit Siang..semuanya cakap jer.

    Kerajaan digambarkan sangat tidak berguna..hanya mereka yg paling baik.

    Kita harap rakyat sedar permainan kotor parti2 politik ini.

    p/s: http://bahteramerdeka53.blogspot.com

    BalasPadam
  2. if betul lah depa ada bagi duit tu....baguih lah...untuk rakyat gak kan...

    depa hantaq tak wakil....? berapa orang...?

    if ikut logik akai depa....depa target berapa hari...? berapa ramai...? berapa kos....? berapa banyak prosedur...? berapa banyak bekalan...?

    if ikut keupayaan depa...depa mampu buat apa...demonstrasi? tengah dok kalut nak bawak balik rakyat ke Malaysia...awat depa nak buat kalut kat sini..?

    buat la solat hajat...doa...agar dipermudahkan urusan mereka kat sana tu....doa tu kan senjata orang mukmin....da lupa ka...?

    wallahu'alam...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping