Isnin, Jun 27, 2011


Ini satu kisah yang menarik. Ianya mengenai seorang pejuang aktivis Gereja yang ada dalam Parti yang kononnya memperjuangkan Islam tu.

Kisahnya mengenai Si Khalid Gereja yang kononnya 'merajuk' tak dapat yang sertai konvoi Flotilla ke Gaza baru - baru ni.

Dia kata, dia 'berat hati' untuk menyertai misi tersebut kerana mendapati UMNO cuba memonopoli program itu sebelum ini.

Kata Si Khalid Gereja ni, beberapa Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang Pro pada Pakatan Pembangkang tidak dibenarkan menyertai program tersebut.

Yang sebenarnya, bukan Kerajaan sengaja nak mengugurkan penyertaan - penyertaan tersebut. Ada sebab lain sebenarnya.

Ianya disebabkan perangai Musibat diorang jugak. Semua benda nak dijadikan Politik oleh puak - puak Pembangkang ni. Bukan orang tak tahu kaedah yang biasa diorang buat.

Macam misi menyelamatkan rakyat Malaysia di Mesir dulu pun macam tu jugak diorang buat. Diorang tak de pun pergi sendiri ke sana. Tapi cerita macam diorang yang bantu.

Itu satu kisah. Satu lagi kisahnya ialah apabila Si Khalid Gereja ni sebenarnya tak dapat sambutan dari kalangan rakan - rakan lain dalam PAS.

Dia sorag je yang beria - ia nak pergi sedangkan orang lain buat tak tahu je. Bukan apa, semua dah tau dah agenda Si Khalid ni nak jual diri. 

Maka sebab itu la diorang biarkan Khalid Gereja ni jadi kera sumbang. Biar dia sorang je yang gila meroyan sebab tak dapat pergi ke Gaza.

Kalau betul la dia nak sangat pergi ke Gaza tu, pergi je la. Tak kira la sama ada orang lain digugurkan atau sebagainya. Yang penting dia pergi. Kalau naik tongkang pun, naik tongkang la. Janji dia pergi. Itu yang penting.

Ini tidak. Dah la tak pergi, dia buat alasan macam - macam pulak. Semuanya nak menipu rakyat belaka. Macam dah tak de kerja lain yang dia boleh buat. Macam musibat. Ceit!!! Pigidah!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping