Khamis, Oktober 20, 2011



Nampak gayanya, Ahli Parlimen Kuantan ni tak habis - habis lagi dengan dunia dia yang sentiasa berpusing - pusing tu. Lepas satu, satu fakta yang diputar belitkannya.

Selepas dia didedahkan menyelewengkan fakta oleh Ahli Parlimen PAS Hulu Langat mengenai dakwaan kilang Lynas sebagai sebuah 'Reaktor' Nuklear, dia ubah cerita lain pulak.

Mula dia mempertikaikan mengenai sisa bahan tersebut iaitu Thorium. Lepas dijelaskan bahawa bahan itu mampu diguna semula, dia ubah kepada benda lain.

Kali ini, dia membuat dakwaan bahawa kilang tersebut akan menghasilkan 'Thoron' dalam bentuk 'debu' yang akan berterbangan berbatu - batu jauhnya.

Untuk pengetahuan umum, 'debu' Thoron tu hanya mempunyai jangka hayat tak lebih daripada 5 saat. Sampai mana je debu tu boleh terbang dalam masa 5 saat???

Sesudah itu, Si Fuziah 'Thoron' ni pulak turut membuat dakwaan bahawa bahan mentah kilang tersebut iaitu Tanah Jarang sudah pun sampai ke Gebeng, Kuantan awal bulan ni.

Kata dia, bahan tersebut akan dibawa masuk dalam bulan ini jugak, walaupun tanpa sebarang lesen yang diluluskan oleh AELB.

Dakwaan dia tu berdasarkan satu laporan mesyuarat bulanan Jawatankuasa Kesihatan, Keselamatan dan Alam Sekitar awal bulan ini.

Ekoran dari dakwaan tersebut, maka timbul la cerita dari kalangan puak - puak penyokong Gerakan Anti Lynas dia dengan cerita yang pelik - pelik.

Antara yang disampaikan kepada orang ramai ialah mengenai kewujudan mutasi ikan dua kepala!!! Pergh!!! Gila babi diorang menipu!!!

Ada juga seorang 'Pengarah' mengatakan bahawa banyak ikan - ikan yang mati dalam kolam tu. Sayangnya, kata dia, ikan tu semuanya besar - besar belaka.

Namun, perkara tersebut disangkal oleh pihak Syarikat Lynas yang menyatakan bahawa tidak ada sebarang bahan mentah yang telah dibawa masuk ke Malaysia setakat ini.

Apa yang dilakukan oleh mereka sebelum ini hanyalah 'dry-run' bagi menentukan masa pengangkutan dari Australia ke Pelabuhan Kuantan.

Semua bahan yang didakwa dibawa masuk dalam kontena tu sebenarnya tak de. Kontena tu pun sebenarnya kosong.

Jadi, macam mana ikan - ikan tu boleh mati sedangkan bahan mentah untuk diproses dikilang tersebut masih tak de? Kan dah tak pasal - pasal je kantoi.

Tapi, Semut yakin. Si Fuziah 'Thoron' ni tentu takkan mengalah dalam agenda memutar belitkan isu berkaitan pembinaan Kilang Lynas ni. Dia akan tetap menyelewengkan fakta.


Semua tu dia kan tetap buat bagi memastikan agenda Politik diteruskan. Semuanya demi kepentingan diri dia sendiri je. Bukan untuk rakyat pun!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. PUTAR BELUT BERTERUSAN DAN BERULANGAN ITU SUDAH LAYAK MENGESAHKAN DIA DENGAN GELARAN

    FAUZIAH PUTAR ALAM.

    BalasPadam
  2. IKAN MATI TERKEJUT SEBAB BETINA NI MELALUT TERLAMPAU SANGAT...KALAU DAH BANGANG BAIK KO DOK DIAM LAGI BAGUS DARI TERUS MEMFITNAH...

    DOSA FITNAH LAGI BESAR DARI DOSA MEMBUNUH MANUSIA...

    PEJUANG HAMAS...

    BalasPadam
  3. kalau pasal debu tu biasalah mesti terbang jauh jika angin kuat tambah lagi hujan. bayangkan debu arang batu boleh terbang sejauh 7KM, kalau tak caya kat manjung pun ada. tapi tak tau le bila baru sakit.

    BalasPadam
  4. cian kat fauziah ni. satu demi satu pembohongan nya kantoi. dasar mulut betina PKR ( Puki Kena Rembat)

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping