Ahad, November 27, 2011


Kalau dah dasar tak sedar diri tu, cakap la apa pun dengan dia ni. Takkan nak dia dengarnya. Dia rasa dia je yang pandai. Dia rasa diri dia je yang betul.

Maka sebab itulah dia keluarkan kenyataan menyatakan bahawa jawatan Perdana Menteri Malaysia ni bukan hanya layak untuk orang Melayu sahaja.

Jadi, dah nampak sangat yang dia pun memang ada hati nak jadi PM. Nak pulak selepas Si Ketua Penipu tu dihumban ke dalam penjara kelak.

Apa yang dia nyatakan sebelum ni, hanya wayang semata - mata. Macam tin kosong. Bila dipukul, bunyi je kuat. Isi dalam tak de.

Lepas tu dia siap tuduh pulak Si Sam Ketot tu bersifat perkauman kerana menganggap rakyat bukan Melayu sebagai kelas kedua.

Habis macam mana dia kata yang dia tak rasis? Baru orang Melayu buat cabaran agar meminda perlembagaan pun dia dah marah - marah, pun dia kata orang lain rasis? Dasar Biawak tak sedar diri. Ada hati nak jadi Perdana Menteri konon. Ceit!!! Pigidah!!!
KUALA LUMPUR, 27 Nov – Lim Guan Eng menolak ura-ura untuk meminda Perlembagaan pusat untuk memberi jaminan hanya orang Melayu boleh menjadi Perdana Menteri kerana realiti politik sudah jadi bukti penyandang jawatan harus kalangan komuniti Melayu.
Setiausaha Agung DAP ini (gambar)berkata, dalam politik negara, Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri merupakan orang Melayu, sebagaimana menjadi amalan sejak lima dekad lalu.
“Semua Menteri Besar dan Ketua Menteri juga Melayu kecuali di Pulau Pinang,” kata beliau sambil menegaskan, tidak pernah ada seorang pun pemimpin bukan Melayu yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri kerana rakyat Malaysia menerima realiti politik di mana Perdana Menteri Malaysia seharusnya dari kaum Melayu.
“Oleh itu, ura-ura untuk meminda Perlembagaan Persekutuan untuk membenarkan orang Melayu hanya untuk menjadi Perdana Menteri bukan sahaja tidak diperlukan, malah bersifat perkauman kerana menganggap rakyat bukan Melayu sebagai rakyat kelas kedua,” kata beliau yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang.
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. pukimak punya orang. jangan nak samakan malaysia dengan singapore. kalau lu nak jadi pm sila blah ke negara asal moyang kau

    BalasPadam
  2. aku pancung kau jika cina pm ,,,sumpah melayu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping