Isnin, November 28, 2011

JOHOR BARU, 27 Nov – Sementara PKR meletakkan sasaran dapat meneruskan tapaknya di Johor, Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berharap rakyat akan membuang rasa khuatir terhadap komponen Pakatan Rakyat itu kerana ia tetap akan memperjuangkan hak dan kepentingan Melayu.
Khalid (gambar) yang berucap pada akhir Kongres Nasional PKR Kelapan di sini memberitahu, matlamat utama perjuangan PKR adalah untuk mengembalikan hak rakyat yang dirampas Umno dan sepatutnya masyarakat Melayu membuang perasaan takutkan politik PKR.
“PKR hanya akan melakukan reformasi terhadap sistem pentadbiran Melayu, ia harus dilakukan sekarang, orang Melayu tidak seharusnya takutkan PKR kerana matlamat kami adalah untuk memperbaiki kekurangan dan mengembalikan hak orang Melayu yang dirampas Umno,” katanya.
Malah, Khalid menegaskan, sekiranya pengurusan aset Melayu ditadbir dengan betul, orang Melayu akan mempunyai nilai aset yang lebih banyak berbanding dengan apa yang mereka miliki sekarang kerana urus tadbir Umno membenarkan aktiviti kronisme dan rasuah.
“PKR tidak akan membenarkan aktiviti rasuah dan kronisme menular dalam pentadbiran, perjuangan kami adalah untuk membela nasib masyarakat yang miskin kerana PKR percaya, di negara ini terdapat lebih ramai rakyat yang berpendapatan rendah berbanding golongan kaya,” kata beliau yang menceburi bidang politik selepas meninggalkan dunia korporat.
Dalam ucapannya, Khalid turut berjanji akan membawa model pentadbiran yang diamalkan mereka di Selangor dan akan melaksanakannya di Johor sekiranya rakyat Johor memberi mereka mandat untuk memerintah pada pilihan raya umum ke-13.
Model pentadbiran apa yang nak dibawak dek Khalid Gagap ni sebenarnya? Model pentadbiran Negeri yang jelas ditolak oleh rakyat tu ke yang dia maksudkan?

Dia tak sedar ke yang rakyat di Negeri Selangor tu memang jelas tak suka dengan cara dia mentadbir Negeri sehingga ke hari ini?

Bukan setakat rakyat biasa, malah dikalangan penyokong Pakatan Pembangkang pun tak suka dengan cara Si Khalid Gagap ni sebenarnya. 

Baik dari kalangan PAS mahupun dari kalangan DAPigs. Malah tambah buruk ialah apabila dikalangan ahli PKR Negeri sendiri pernah mendesak agar dia letak jawatan tersebut.

Jadi, adakah ini model pentadbiran yang dia nak bawak ke Negeri Johor ni? Apa, dia ingat orang Melayu Johor ni bodoh sangat ke macam dia?

Sudah - sudah la berangan tu Khalid oi!!! Bawak - bawak la sedarkan diri tu sikit. Jangan asyik sangat masuk bakul angkat sendiri!!! Nanti, malu dapat sakit dapat, baru padan muka!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Sambut lah Maal Hijrah ker, Maal Pindah ker, Maal Transfer ker atau Maal apa sakali pun .. Umno ngan Pas tak kan boleh bersatu sampai kiamat punya .. selagi ada ulamak yang tanpa sedar menjadi agen yahudi untuk memecah belahkan orang melayu.

    Yahudi tahu. Ultra kiasu tahu. Yang anti melayu tahu. Yang anti islam tahu ... Jika :

    1. Melayu bersatu .. malaysia akan terus menerus diterajui oleh orang melayu.

    2. Melayu bersatu .. malaysia akan terus di terajui oleh orang islam.

    Aku sedar dan ramai lagi melayu yang sedar .. tapi adakah Nik Aziz dan para ulamak dalam Pas sedar akan hal ini ??????

    Aku tak pakai serban dan jubah macam Nik Aziz dan Hadi Awang .. tapi aku bangga kerana aku tidak menjadi agen yahudi .. aku tak mengkhianati bangsa aku sendiri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping