Jumaat, Disember 02, 2011


Kalau semalam Semut dedahkan mengenai isu yang berkaitan dengan Si Azmin Ali yang menolak cadangan Si Nurul Izzah ni mentah - mentah.

Kepada sesiapa yang tak baca lagi cerita tu, boleh la klik kat sini dulu sebelum baca cerita selanjutnya berkaitan dengan Si Azmin Ali ni. 

Kita ingatkan isu itu hanya setakat itu sahaja. Tetapi ada lagi cerita lain disebalik perkara tersebut yang tidak didedahkan oleh puak - puak PKR ni sebenarnya.

Rupa - rupanya, Si Azmin Ali ni dah mula nak tunjuk yang dia sedia untuk menerajui Parti Kencing Rakyat dan menyandang kerusi Presiden dalam masa yang singkat.

Kiranya, dia sekarang dah mula tunjuk yang dia ni Gila Kuasa. Dia bukan setakat hanya mengkritik Anak Emas Kesayangan Si Ketua Penipu tu dihadapan para pengikut parti sahaja. 

Tetapi dia juga turut mengaibkan Si Ketua Penipu tu dikalangan parti lain dalam Pakatan Pembangkang secara tidak lansung.

Pendedahan ini telah dibuat oleh Si Azmin Ali dalam senyap dan tidak diketahui lansung oleh Si Ketua Penipu itu dengan jelas.

Dari sumber yang Semut terima, tindakan Si Azmin sewaktu Kongres PKR mendapat tentangan daripada Si Ketua Penipu itu dalam satu mesyuarat tertutup.

Katanya, Si Ketua Penipu itu tidak berpuas hati dengan langkah - langkah Azmin mengendalikan Kongres tersebut sehingga mengakibatkan mereka 'Panas Punggung'.

Si Ketua Penipu itu telah membangkitkan dua isu yang jelas GAGAL ditangani oleh Azmin sebelum ianya disebarkan dan dijadikan sebagai propaganda pihak Barisan Nasional.

Pertama : Isu berkaitan dengan Cabaran Ketua AMK kepada UMNO agar meminda Perlembagaan bagi memastikan orang Melayu kekal menjadi Perdana Menteri.

Isu ini sangat sensitif dan bisa menggigit semula Pakatan Pembangkang dikemudian hari kerana DAPigs jelas menolak usul seumpama ini.

Ia juga turut menyebabkan PKR berada didalam keadaan yang serba salah sehingga terpaksa memutar belitkan isu berkenaan bagi menyelamatkan diri mereka sendiri.

Kedua : Isu berkaitan dengan ucapan dasar Timbalan Presiden sewaktu merasmikan Kongres AMK dan Wanita PKR berkenaan dengan 'Merobohkan Penjara Demi Anwar'.

Isu tersebut secara tidak lansungnya memberi gambaran bahawa Azmin cukup yakin Si Ketua Penipu itu akan ke Penjara kelak.

Azmin jelas tidak lagi menaruh harapan bahawa pihak Mahkamah akan membebaskan Si Ketua Penipu itu berdasarkan bukti - bukti serta pembelaan yang telah dibuat.

Kedua - dua isu ini telah mengakibatkan PKR berada didalam keadaan seperti Telur Dihujung Tanduk. Mereka diibaratkan seperti retak menanti berderai.

Dalam erti kata mudahnya, Si Ketua Penipu tu dah kena 'main' dengan anak murid dia sendiri. Maka sebab itu la dia angin tak tentu pasal!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping