Rabu, April 25, 2012


Pergh!!! Bukan sikit - sikit duit rakyat yang Si Khalid Gagap ni belanja untuk membersihkan daftar pemilih. Tapi RM 5juta beb!!!

Yang peliknya, kenapa pulak dia nak buat pembersihan tu selepas tempoh dah tamat? Kenapa tak buat sebelum tempoh yang ditetapkan oleh SPR habis?

Dalam laporan dibawah, jelas dinyatakan baru RM60,000 sahaja yang digunakan. Habis, bakinya macam mana? Mana perginya duit lebih tu semua?

Itu satu persoalan yang perlu dijelaskan oleh Si Khalid Gagap ni sebenarnya. Jangan setakat tau nak tuduh orang je menyalah-gunakan dana Kerajaan. Yang diorang pun sama jugak!!!

Yang bab tu, diorang tak sedar pulak ye. Nak kata buta, semuanya celik belaka. Tapi disebabkan BODOH tak ingat dunia, macam tu la jadinya!!! Cakap je macam bagus. Tapi hakikatnya, HAMPAS BELAKA!!!
PETALING JAYA: Umno perlu berterima kasih kepada Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim jika Barisan Nasional (BN) berjaya mengambil alih Kerajaan negeri dalam PRU ke-13, kata sumber yang rapat dengan PKR Selangor.

Sumber, yang mendakwa dikenali, berkata demikian selepas mendakwa bahawa Khalid telah menyeret kakinya dalam membelanjakan dana untuk mendapatkan daftar pemilih di negeri ini dibersihkan.

"Tempoh bantahan yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya [SPR] tamat pada bulan Mac. Jadi apa gunanya dia memperuntukkan RM5 juta untuk membersihkan daftar pemilih sekarang?" kata sumber itu.

Minggu lepas, Khalid mengumumkan bahawa kerajaan negeri telah memperuntukkan RM5 juta di bawah "Program Pendemokrasian" untuk membersihkan daftar sebelum pilihan raya umum ke-13.

"Ini adalah satu inisiatif khas bagi membolehkan rakyat tanpa mengira politik mereka untuk membuat aduan sekiranya mereka mendapati mana-mana pengundi yang mencurigakan," Khalid dilaporkan sebagai berkata.

Walaupun satu lagi tempoh bantahan senarai pemilih ialah pada bulan Jun, namun banyak spekulasi mengatakan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak boleh membubarkan Parlimen bulan depan.

Caj RM10 untuk menyiasat bagi setiap nama SPR membantah dalam senarai pemilih.

Sumber itu berkata bahawa walaupun tahun lepas, Khalid telah mengumumkan RM1 juta untuk mendapatkan senarai nama pengundi dibersihkan selepas skandal Mismah meletus.

"PAS Selangor dan beberapa NGO lain telah menganggarkan bahawa terdapat kira-kira 150,000 nama yang meragukan dalam senarai negeri pada tahun 2011, tetapi apabila kita meminta Khalid dana untuk meningkatkan bantahan, beliau tidak pernah melayan kami," kata sumber itu.

Beliau berkata bahawa hanya pada bulan Mac tahun ini tidak Khalid membayar lebih daripada RM60, 000 selepas banyak tekanan, tetapi ia sudah terlambat.

Sumber itu juga berkata bahawa Exco Selangor Yaakob Sapari yang bertanggungjawab mengendalikan program RM5 juta.

"Tetapi Yaakob tidak terlalu berminat dalam menjaga program itu di tempat pertama. Selain itu, tiada unit dalam kerajaan negeri mempunyai kepakaran untuk berurusan dengan penipuan pilihanraya, "katanya. - FMT
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. tu la, bkn senang jadi pemerintah ni, oleh itu jgn kata kat org, tu tak kena, ni tak kena, bila terkena ke batang hidung sendiri baru tau.

    BalasPadam
  2. sori la wey, BN je yg songlap songlap duit rakyat ni. bersih daftar pemilih tu kerja berkaitan rakyat. urusan pembersihan ni boleh dipakai daftar bulan jun (kalu p.raya lepas jun). Malsah timbul sebab PM ko tu anggap tarikh p.raya macam dia punya..kalau tetap awal2 kan senang. kerja BN x benda lain nak nyusahkan rakyat jer

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping