Selasa, Mei 15, 2012


Dalam isu terkini yang dibangkitkan oleh sesetengah pihak, Semut teringat kisah yang berlaku di Bukit Uhud pada zaman Rasulullah S.A.W dulu.

Ketika itu, umat Islam dihadapkan dengan satu dugaan yang getir dimana kekuatan tentera Quraish melebihi kekuatan tentera Islam. 700 menentang 3000!!!

Namun, disebabkan taktikal perang tinggi yang dimiliki oleh Rasulullah serta keperibadian Baginda yang cukup dikenali ramai, Baginda S.A.W tetap teguh menghadapi cabaran.

Jika dilihat diatas kertas, sudah pasti tentera Islam akan ranap dan kota Madinah yang baru dibuka akan menyembah bumi serta dunia kembali di zaman Jahiliyah.

Rasulullah S.A.W membawa tentera Islam menghala ke arah Bukit Uhud untuk berhadapan dengan musuh yang sudah siap sedia dengan kelengkapan mereka.

Yang hairannya, Rasulullah membiarkan tentera Quraish membina khemah dengan membiarkan kota Madinah terbuka luas dibelakang mereka.

Jika difikirkan secara logik, pada bila - bila masa sahaja tentera Quraish boleh menyerang Kota Madinah yang jelas tidak ada pertahan ketika itu.

Namun, itulah bijaknya Rasulullah S.A.W. Baginda tahu bagaimana keinginan tentera Quraish mahu membunuh panglima Islam lalu sanggup mengenepikan soal tersebut.

Diatas bukit kecil sekitar Bukit Uhud, Rasulullah tetapkan 50 orang pemanah di Bukit Ainaian dengan arahan yang cukup jelas; 'Jangan tinggalkan Bukit Ainaian dalam apa cara sekali pun'.

Maka perang pun bermula. Umat Islam dihadapkan dengan tentangan yang cukup hebat. namun mereka tetap bertahan dengan kukuh dan padat.

Keadaan itu kekal sehingga mereka berjaya memukul mundur tentera Quraish yang berlari melintang pukang sehingga meruntuhkan khemah - khemah mereka sendiri.

Dikala ini, pemanah - pemanah Bukit Ainain melihat kemewahan yang ada dikhemah tentera Quraish dan tertarik dengannya. Disebabkan itu, mereka menderu turun dari Bukit tersebut.

Walhal, sudah jelas. Arahan Rasulullah S.A.W sudah cukup nyata. 'Jangan Tinggalkan Bukit Ainain dalam apa cara sekali pun'. Arahan itu juga mereka engkar.

Akibatnya, tentera Islam tewas ekoran tindakan pantas Khalid Al Waleed yang mengambil peluang untuk menyerang dan menawan Bukit Ainain.

Disebabkan kejadian itu, tentera Islam tewas dan kehilangan sebahagian besar panglima tenteranya termasuk Singa Allah, Saidina Hamzah.

Jadi, buat rakan - rakan Semut sekalian. Ingat!!! Tatkala ini, kemenangan berada dikalangan kita. Jadi, 'Jangan tinggalkan Bukit Ainain Dalam Apa Jua Keadaan Sekali Pun'!!!

Kalau korang boleh berfikir dengan tenang dan hati yang terbuka, Semut yakin, dengan izin Allah, korang dapat faham apa yang cuba disampaikan. Kalau tidak, nescaya pusingan seterusnya, kita akan tewas juga disebabkan kesilapan kita sendiri!!! Korang fikir la sendiri!!!


Ps: Kalau tak faham, kemudian la Semut jelaskan. Kita jumpa tazkirah Subuh nanti.
Categories: , , ,

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping