Khamis, Jun 28, 2012


"Dimana letaknya Kekuatan Laksamana Hang Tuah? Kekuatan Hang Tuah terletak pada huruf Ta. Cuba huruf Ta tu diganti dengan huruf Ba. Siapa kenal dengan Hang Buah?"

Demikian dialog yang dipetik dari salah sebuah filem Tan Sri P.Ramlee, Nujum Pak Belalang yang cukup sinikal memerli keadaan semasa.

Memang. Manusia hari ini banyak bergantung kepada huruf 'Ta'. Nak pulak bagi golongan orang Politik macam puak - puak Pakatan Pembangkang tu.

Mereka memang bergantung sangat dengan huruf 'Ta' ni sebenarnya. Tanpa huruf 'Ta' tu, dah tentu lama dah diorang lingkup. Terutama sekali Si Ketua Penipu tu.

Dia memang cukup gila dengan huruf 'Ta' ni. Bukan satu, tapi tiga huruf 'Ta' yang menjadi keGILAan dia. Dia sanggup buat apa saja untuk tiga 'Ta' ni.

'TA' yang pertama ialah 'TahTA' atau Kuasa. Dulu dia memang mengimpikan untuk memegang 'TahTA' yakni menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Namun, impian dia tak kesampaian apabila puak - puak DAPigs membangkitkan isu kes Liwat dia terhadap Azizan sehingga mengakibatkan dia dipecat dari jawatan tersebut.

Bayangkan la. Dia selangkah je lagi nak menjejakkan kaki ke 'TahTA' Putrajaya. Tapi GAGAL disebabkan DAPigs dengan tuduhan mereka tu.

'TA' yang kedua ialah, 'HarTA' atau duit. Memang kalau kita tengok sekarang ni dia selalu kata dia tu rakyat Marhaen. Tapi dulu dia jugak yang dok kutip 'HarTA' ni.

Kalau tidak, mana mungkin isu berkaitan dengan akaun bernilai sebanyak RM 3billio tu mampu menggugat dia sejak kebelakangan ni.

Nak pulak, bila kehidupan mewah dia menjadi persoalan dikalangan rakyat secara keseluruhannya. Mana dia dapat duit untuk kekal mewah seperti hari ini?

Dan 'TA' yang ketiga ialah 'WaniTA'. Sebabkan 'WaniTA' ini la Si Ketua Penipu tu sering menjadi bahan bualan dikalangan rakyat. Bukan apa. Ramai sangat skandal dia.

Ada 'WaniTA' Chinadoll yang dikaitkan dengan isu skandal video seks dia sebelum ini. Pun sampai hari ini dia masih tak ambik sebarang tindakan.

Lepas tu timbul pulak isu pasal 'WaniTA' isteri kepada Si Assmin tu. Pun dia masih jugak GAGAL untuk menjelaskannya kepada rakyat.

Kemudian timbul pulak kes 'WaniTA' kaya yang bayar cukai sebanyak RM 50juta dan mempunyai aset sebanyak RM 100juta tu. 

'WaniTA' tu kata dia kenal dengan Kak Wan Omega, seorang lagi 'WaniTA' dalam dairi hidup Si Ketua Penipu tu. Tapi, 'WaniTA' ti kata dia tak kenal dengan Si Ketua Penipu tu.

Isu berkaitan dengan 'WaniTA' kaya tu juga dibangkitkan oleh seorang 'WaniTA' yang sejak dari dulu dok balun Si Ketua Penipu ni. 'WaniTA' tu ialah Ummi Hafilda.

Jelas, dengan huruf 'TA' ini lah yang bakal menjatuhkan Si Ketua Penipu tu kelak. Cuma dia je yang masih tak sedar diri. Tapi, ye la. Nak buat macam mana ye tak. Dah dia memang jenis manusia tak sedar, itu pasal la dia buat - buat tak tau!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping