Khamis, Jun 28, 2012



Hebat sunggup Si Biawak Guan Eng ni ye. Berani sungguh dia sound puak - puak PAS yang masih berhasrat untuk melaksanakan hukum Hudud dimasa akan datang.

Kata Si Biawak tu, PAS hanya mempergunakan isu Hukum Hudud untuk berpecah dari Pakatan Pembangkang kerana kerap kali membangkitkan perkara tersebut.

Selain itu, Si Biawak tu juga turut menghina hukum Islam tersebut dengan menyifatkannya sebagai punca perpecahan dikalangan masyarakat.

Menjadikan 'Keamanan Negara' sebagai alasan untuk mengecam hukum tersebut, Si Biawak ni menegaskan Hudud tidak wajar dijadikan keutamaan.
SHAH ALAM :   Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyeru rakyat pelbagai kaum dan agama negara ini agar tidak menjadikan isu hukum hudud, yang diperjuangkan Pas, sebagai alasan untuk berpecah kerana keamanan negara seharusnya menjadi keutamaan semua pihak.
Menurutnya, walaupun hudud belum lagi dilaksanakan di negara ini, namun ia tidak seharusnya dijadikan alasan untuk rakyat berpecah-belah.
“Apa yang menjadi isu pokok ketika ini bukan mengenai pelaksanaan hudud, tetapi bagaimana setiap pemimpin di negara ini mencapai persefahaman dan mengadakan musyawarah dalam membuat setiap keputusan,” kata beliau dalam  Wacana II: Adakah Dasar DAP Mengancam Islam? di sini, malam tadi.
Nah!!! Apa lagi yang PAS nak kata mengenai komen terkini yang dikeluarkan oleh Si Biawak ni? Adakah mereka hanya akan berdiam diri mengenainya?


Sebagai seorang bekas pengikut PAS, sudah menjadi keutamaan bagi setiap ahlinya untuk terus mempertahankan hukum Islam ini dalam apa cara sekali pun.


Jika PAS tetap akur dan tunduk dengan apa yang dinyatakan oleh Si Biawak ni, nampak sangat la yang mereka sendiri meminggirkan dasar perjuangan mereka selama hari ini.


Kalau hukum Islam ini pun mereka tak dapat nak pertahankan, macam mana mereka nak memartabatkan Islam dimasa akan datang? Alamat jadi angan - angan kosong je la jawabnya!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping