Khamis, Jun 28, 2012


Selama hari ini, puak - puak Pakatan Pembangkang suka menuduh pemimpin Kerajaan Barisan Nasional mempergunakan duit rakyat demi kepentingan peribadi.

Malah, didalam tuduhan mereka, pemimpin BN menggunakan kroni masing - masing untuk mengambil keuntungan dari agensi - agensi Kerajaan semata - mata.

Sebagai contoh, Si Fuziah Thoron tu menuduh ADUN MCA Kuantan yang bercuti ke Australia menggunakan duit tajaan dari Lynas.

Tapi dalam masa yang sama, diorang pun dok buat benda yang sama jugak. Lagi teruk, diorang guna duit rakyat secara terang - terangan untuk kepentingan peribadi masing - masing.

Sebagai contoh, Si Fuziah Thoron tu baru balik bercuti dan bersenang lenang di Kota London. Dari mana dia dapat duit untuk pergi ke sana? Guna duit siapa?

Satu lagi contoh ialah Si Husam Musang tu sendiri. Dia sedap - sedap je bercuti ke China. Guna duit siapa dia pergi ke sana? Atas tujuan apa?

Sekarang giliran Si Rafizi Jambu ni pulak. Dia sebelum ini dilantik menjadi Ketua Eksekutif di Pejabat Punaisihat Ekor-No-Money Selangor.

Namun, hakikatnya, Si Rafizi Jambu tu tak de pulak bawak sebarang pembaharuan atau peningkatan dalam bidang Ekonomi di Negeri Selangor.

Itu pasal la orang kata dia berkerja di Pejabat Punaisihat Ekor-No-Money je kat Selangor tu. Ekonomi tak membangun, duit semua dia kebas.

Soalnya sekarang, berapa banyak gaji yang dia dapat sepanjang menjawat jawatan tersebut? Siapa yang bayar gaji dia? Duit mana yang digunakan untuk bayar gaji dia tu?

Kalau ikutkan kenyataan mereka, duit elaun sebagai Ahli Parlimen atau ADUN semuanya dah diinfakkan kepada perjuangan rakyat. Jadi, dari mana datangnya sumber kewangan diorang?

Nah!!! Sekarang Si Rafizi Jambu tu dah kena cabar, tak pulak dia jawab cabaran tersebut. Sebaliknya, dia pusing cerita je. Dia pulak pertikai pasal orang lain.

Ini ke jenis manusia yang bertanggunjawab nak memperjuangkan rakyat? Soal diri sendiri pun tak mampu nak dijelaskan, lagi dia nak tuduh orang lain. Dasar manusia tak sedar diri. Perangai macam sial!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. kudis dikaki orang lain dia hebohkan pekong dikaki sendiri dia sorokkan.inilah parti pkr[parti kelirukan rakyat].

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping