Berita Pahang

Rabu, Julai 18, 2012


MENGALAMI masalah keretakan rumah tangga pastinya menjadi satu pengalaman yang cukup pahit buat dua orang pelakon popular iaitu Mohamed Hadi Putera Halim atau lebih popular dengan Adi Putra dan Rita Rudaini Mokhtar.
Bagaimanapun, segala permasalahan yang telah melanda kedua-dua pelakon itu tidak pernah sesekali mematahkan semangat mereka untuk terus bergiat aktif dalam dunia lakonan.
Bagi Rita, dia sudah lali dengan masalah rumah tangga yang berlaku dengan suaminya iaitu Aidil Zafuan Abd. Radzak yang juga pemain bola sepak kebangsaan dan pasrah menerima apa sahaja ketentuan Ilahi.
"Selepas saya pulang dari Tanah Suci Mekah untuk mengerjakan umrah baru-baru ini, saya akui kehidupan saya sekarang semakin tenang dan sudah mampu menerima apa sahaja yang berlaku kehidupan sekarang.
"Namun, saya juga ada berdoa untuk suami dan saya pohon sekiranya dia merupakan insan yang terbaik buat kami sekeluarga, saya berharap agar kami dapat didekatkan kembali," ujarnya ketika ditemui pada majlis pelancaran filem Balistik di Hotel Holiday Villa, Subang Jaya, Selangor baru-baru ini.
Jelas Rita, biar apapun keputusan yang akan dibuat oleh suaminya itu selepas ini, dia kini mahu menjalani kehidupan yang lebih gembira bersama kedua-dua anaknya iaitu Airit Rayyan Rizqin, 3, dan Airit Rafiqa Arjuna yang kini berusia setahun.
Ujarnya, selepas pulang dari Mekah, sudah terdapat perubahan dalam dirinya apabila kembali menjalani kehidupan yang lebih ceria sehingga menimbulkan persoalan ahli keluarganya.
"Sekarang, kalau diminta hadir ke mahkamah pun saya tidak kisah dan mampu berhadapan apa sahaja situasi dengan lebih tenang. Paling penting saya mahu jalani kehidupan dengan lebih gembira tanpa memikirkan sebarang masalah," ujarnya.
Menurut pelakon berusia 36 tahun itu, memandangkan kehidupannya tidak lagi bersama suami, kini dia mengambil keputusan untuk kembali berkecimpung secara aktif dalam dunia lakonan.
Ujarnya, matlamat utama dia mahu aktif berlakon bukan semata-mata mahu mengecap nikmat populariti, sebaliknya ingin mencari nafkah untuk membesarkan kedua-dua anaknya itu.
"Apa yang saya lakukan sekarang ini bukan untuk mencari glamor kerana untuk menjalani kehidupan sekarang, saya perlu kembali bekerja kuat untuk mencari rezeki demi anak-anak.
"Apapun yang berlaku saya mahu anak-anak membesar di hadapan mata saya dan berasa sangat lega kerana mereka kurang meragam biarpun saya sudah mula sibuk menjalani penggambaran," ujarnya. - Seterusnya...
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping