Rabu, Julai 18, 2012


ALAHAI, nak interviu Perdana Menteri atau VIP pun tak sesusah ini." Itulah antara rungutan yang dapat didengari sebelum pihak media melangkah masuk ke bilik untuk sesi temu bual dengan kumpulan KARA.

Bukan udang kara yang kita makan tapi KARA ini sedap mata memandang dan tidak tergamak untuk dijamah kerana mereka adalah lima gadis jelita iaitu, Park Gyuri, Han Seungyeon, Jung Nicole, Goo Hara, dan Kang Jiyoung.

Sebelum melangkah ke bilik untuk sesi temuramah, awal-awal lagi pihak media dipinta oleh pihak Compass Communication Sdn. Bhd. agar jangan ditanya hal peribadi atau apa-apa soalan yang boleh menimbulkan ketidakselesaan artis.

Itu adalah peraturan biasa yang perlu dipatuhi oleh media tempatan setiap kali menemubual artis ternama. Selama ini pun pihak media tidak pernah melanggar syarat yang ditetapkan.

Hampir satu jam menunggu giliran dengan sabar untuk menemuramah KARA yang merupakan salah satu artis yang menjayakan program MTV World Stage Live in Malaysia 2012 di Surf Beach, Sunway Lagoon, Sabtu lalu.

Turut menjayakan MTV World Stage adalah Jay Park yang dari Korea Selatan, Justin Bieber dan Mizz Nina.

Untuk temuramah singkat berbanding waktu menunggu, pihak media masing-masing telah bersedia dengan soalan yang diemel kepada pihak Compas Communication, selaku pengantara yang mengatur sesi temu bual antara KARA dengan media tempatan.

Temu bual itu turut disertai oleh penterjemah, Quein Nam kerana kebanyakan artis Korea tidak begitu yakin bertutur bahasa Inggeris setiap kali temu bual, melainkan Jay Park.

KARA yang amat popular di Jepun sehingga mengalahkan populariti kumpulan wanita tempatan di sana, AKB48, berkata, apa yang mereka tonjolkan selama ini adalah sikap profesional.

Menurut Park Gyuri, setiap kali mengadakan persembahan, mereka sentiasa mengutamakan kualiti tanpa mengira tempat.

"Untuk meraih populariti seperti ini, kami sentiasa mengutamakan profesional dan menjadi diri sendiri.

"Tidak dinafikan saingan memang banyak tapi kami tidak takut kerana KARA ada imej tersendiri dan kami amat variasi dalam persembahan dan lagu," katanya.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping