Khamis, Julai 26, 2012


Kalau diorang tanya, apa yang Kerajaan buat, jawapannya dah ada. Kerajaan telah membawa pulang pelajar - pelajar Malaysia yang berada di Syria.

Semuanya sebab Kerajaan bimbang dengan keselamatan mereka yang masih berada di Negara tersebut yang pada ketika ini sedang bergolak.

Diorang boleh pulak jawab, dah memang itu tanggungjawab Kerajaan untuk menjaga Keselamatan rakyatnya walau dimana sahaja mereka berada.

Maka, secara tak lansung, mereka mengakui bahawa pihak Kerajaan sedia ada merupakan Kerajaan yang bertanggungjawab. 

Kalau tidak, kenapa pulak diorang nak bawak balik budak - budak tu semua? Disebabkan Kerajaan bertanggungjawab la mereka ni dibawa pulang.

Jadi, kalau Kerajaan sedia ada sekarang ni memang kerajaan bertanggungjawab, kenapa pulak diorang desak supaya Kerajaan sekarang ditukar? Nampak sangat tak logiknya.

Kalau diorang pulak, apa yang diorang buat? Setakat berdemo depan kedutaan Syria boleh la diorang buat!!! Setakat mengabihkan masa dan tak mendatangkan sebarang faedah. Kalau kerja macam tu, bagi je kat diorang!!! Sebab memang itu je yang diorang tau buat pun!!!
Alhamdulillah, kumpulan pertama pelajar Malaysia di Syria seramai 7 orang telahpun selamat sampai kembali ke Malaysia petang semalam. Manakala bakinya seramai 101 orang lagi akan kembali pada hari ini Khamis.


Kerajaan BN menerusi kerjasama Kementerian Luar, Majlis Keselamatan Negara dan Kedutaan Malaysia di Syria telah bertungkus lumus untuk memastikan semua pelajar Malaysia di Syria selamat dan hanya lapan orang sahaja yang menolak untuk di bawa pulang atas alasan peribadi.

Dalam kecoh-kecoh nak bawak pulang pelajar yang dalam kesusahan dan terancam dek kekacauan di Syria tu, tak le pulak terdengar Pemuda PAS yang selalunya seronok menziarah para pelajar luar negeri buat usaha atau kutip derma untuk bantu para pelajar tu pulang! Bila darurat begini, sembunyi semua yang sibuk mengata kerajaan BN zalim.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping