Khamis, Julai 26, 2012


Kalau sebelum ini Perdana Menteri telah umumkan pemberian durian runtuh kepada warga Peneroka, puak - puak Pakatan Pembangkang tu meroyan gila babi!!!

Kata diorang, Peneroka bukan sepatutnya dapat RM 15,000 untuk setiap keluarga tetapi patu dapat RM 50,000. Kalau Pakatan memerintah, banyak tu la yang diorang akan bagi.

Jadi, dalam isu pemberian bonus sebanyak setengah bulan gaji atau RM 500 (minima) ni pun, kemungkinan diorang akan keluarkan angka yang lebih dari itu.

Kemungkinan diorang akan kata, 'Kalau Pakatan memerintah, penjawat awam akan dapat RM 1000 minima atau pun bonus sebulan gaji'.

Tapi, macam biasa la. Itu semua wayang diorang je. Setakat nak buat gempak, boleh la diorang cakap macam tu. Hakikatnya, bila bab nak buat, satu Hapah pun diorang tak mampu.

Kalau tak percaya, kita tunggu la nanti. Kita tengok apa pulak pengumuman yang akan dibuat oleh pihak Kerajaan Negeri dibawah pemerintahan Pakatan Pembangkang tu.

Mampu tak diorang nak bagi bonus sebanyak sebulan gaji kepada kakitangan awam mereka sendiri. Kalau tak mampu, bermakna memang sah la diorang ni setakat cakap je pandai!!! Bila suruh buat, diorang bukan reti pun!!!
KUALA LUMPUR 25 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.

Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan turut mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

Bayaran itu akan dibuat pada 9 Ogos ini, katanya dalam kenyataan di sini.

Pemberian bonus dan bayaran khas itu akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan.

Najib berkata pemberian bonus dan bayaran khas kewangan itu dibuat berdasarkan kedudukan dan kemampuan kewangan kerajaan.

Beliau berkata bayaran itu akan melibatkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2.2 bilion. - BERNAMA
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping