Khamis, Julai 26, 2012


Kalau baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Artis kita yang Pening ni, memang itulah yang cuba nak disampaikan. Semua artis yang ada sekarang ni, tak ikut syariat Islam.

Kalau macam tu, semua artis yang masih dapat 'job' hari ini semuanya kafir belaka la ye. Semuanya dapat kerja tak halal sebab tak ikut PAS.

Orang macam dia je yang dapat Pahala. Dulu masa nama dia tengah naik, masa dia tengah meletup dalam drama - drama kat Televisyen tu menda kejadahnya?

Nak kira macam mana rezeki dia masa tu? Halal jugak ke? Ke kira haram jugak? Kalau sebelum ini, dia boleh dapat job melimpah ruah, tak pulak masa tu dia masuk PAS.

Jadi, kenapa pulak bila dia dah masuk PAS baru dia sedar yang dia susah nak dapat job? Adakah sebab dia sendiri tak bersyukur dengan rezeki dia dapat sebelum ini?

Tambah dia lagi, artis yang berhijrah macam dia ni susah nak dapat job dalam bidang seni kreatif. Habis, yang artis lain tu semua tak kretif la ye? Tak de seni? Itu maksud dia?

Kenapa pulak dia rasa susah nak dapat kerja sedangkan orang lain ok je. Tak de pulak dapat masalah dalam mencari rezeki masing - masing.

Kalau tengok artis - artis yang dah mula berubah pakai tudung pun masih bersepah - sepah dapat tawaran berlakon drama dan filem. Kenapa dia je yang tak dapat kerja?

Tak pernah pulak dia fikir pasal semua tu ye tak. Yang dia fikir diri dia je. Lagi pun, dia masuk PAS bukan sebab nak perjuangkan Islam. 

Tapi setakat nak bercerita pasal masalah diri dia je!!! Itu je alasan yang dia bagi sebelum ni. Jadi, nak jadi pejuang Islam menda jadahnya kalau macam tu!!!
Bercakap kepada The Malaysian Insider, Abby Abadi berkata artis yang berhijrah seperti beliau hanya akan mempunyai kerja selepas kerajaan sedia ada tidak lagi memerintah.
“Apabila seseorang artis itu berhijrah, ruang untuk kita menjadi kreatif menjadi sempit. Untuk yang menari & berlakon, mereka perlukan karya yang lebih Islamik,” ujar Abby Abadi.
“Artis seperti kami hanya akan bekerja dalam industri hiburan kreatif apabila ia’nya selari dengan syariat Islam & semua mesti setia dengan PAS untuk jadikan ia’nya kenyataan.”
Abby Abadi menambah dengan hanya PAS mengambil alih tampuk pemerintahan negara, barulah Malaysia mempunyai kerajaan berlandaskan ajaran al-Quran dan industri yang mengikut garis panduan syariah atau ‘halal’.
Categories: , , ,

15 ulasan:

  1. Kesian Abby. Lakonan dia dlm Gerak Khas pun bukannya best sangat, tapi jenis syok sendiri, dia anggap lakonan dialah yg terbaik, lakonan org lain tak terbaik. Hampeh punya artis. Dah puas makan minum non halal... dah puas buat maksiat...baru hari ni masuk Pas dah nak tunjuk alim. Hello Abby... makanan dan minuman haram yg ada dlm tubuh ko tu dah jadi darah daging. tak terhapus pun kalau ko masuk pas sekali pun. tambah pula sejak ko masuk pas makin banyak ko buat dosa...sepatutnya makin berkuranganlah dosa ko. bodoh punya artis. patutlah norman hakim cerai abby. Norman dah lama tahu kerenah abby ni.

    BalasPadam
  2. Persoalannya mahukah dap ikut telunjuk atau paling tidakpun berkompromi dengan pas menganai sistem pemerintahan mengikut acuan pas. Sedangkan sekarang dap baru berdaham sedikit pas dah menikus.

    BalasPadam
  3. dan persoalannya juga antara lain bukan kah suara wanita itu aurat.. dan bagaimana bentuk hiburan yang berlandaskan islam.

    BalasPadam
  4. mencari kebenaran cari lah guru yang betul,bukannya bila kita hijrah kita rasakan kitalh yang paling suci,sebaik baiknya,perbetulkan dulu segala kesalahan diri sendiri dahulu,sedarlah diri tu sikit....manusia yang cuba meletakakn segala kesalahan pada org lain utk tidak mengakui kegagalan hidupnya...ntahlah..dunia akhir zaman benar kata Rasullulah..akan tiba suatu masa org yang bukan dari bidang yang diketahuinya akan berkata kata seoalah olah dialah org yang paling mengetahuinnya...

    BalasPadam
  5. kepala otak abby ni dah putus wayar dek termakan hasutan pak2 lebai pas yg tak berapa lebai tu. nak betulkan balik tak leh doh. kutuk lah kerajaan banyak2 ye abby. lagi ko kutuk lagi aku dan ramai lagi akan sokong kerajaan!

    BalasPadam
  6. abby ababi burit busuk....maaf tersasul bulan posa..

    BalasPadam
  7. Agknye si abby nie dah tak waras kot..makin lama makin merepek akalnye..

    BalasPadam
  8. makin riak wanita itu. semoga dia kembali ke jalan benar.amin

    BalasPadam
  9. Kategori baru ni. Kategori taksub melampau smp buta mata, pekak telinga, mati hati dan BODDO.Dek kerana terlalu taksub, tak leh nak berfikir secara logik lagi dah.

    BalasPadam
  10. Sepatutnya bloggers semua stop buat citer dia. Dia syok sgt hari2 org dpt baca kisah dia. Dulu jadi pelakon mana nk dpt peluang mcm skrg. Kalau dia asyik meghoyan dan tak ada sesapa tulis, mau dia berhenti bebel. Percayalah!

    BalasPadam
  11. jgn begitu.. kan kita semua tgah puasa ni..

    BalasPadam
  12. Dah tu beli rumah ,kereta dan barang yang ada dalam rumah tu sebelum masuk PAS macam mana.Robohkan rumah, bakar kereta & buang saja barang dalam rumah tu kemudian cari & kumpul harta yang benar-benar halal dan suci ketika dalam PAS sekarang

    BalasPadam
  13. Kelakar statement Abby ni. Dia ni sebelum `berhijrah' lg sebenarnya dah lama tak dpt job berlakon. kalau ada pun setakat kecik2 punya job. Yang simpati nk beri job kt dia cuma Datuk Yusof Haslam jer sebab kesian kt ibu tunggal nak sara anak2. Sebab apa dia tak dpt job berlakon mcm org lain? Sebab perangai dia di lokasi yang tak menyenangkan org terutamanya krew. Dan biasalah, kalau seseorg artis tu selalu bermasalah , perkara itu mestilah jd bahan bualan dan word spreads kan? Ingat production lain nak ambik ke kalau dpt artis bermasalah? Sekali bolehlah tapi nk ambil lg lepas tu..mmg tidaklah. Tu psl meroyan mcm2 kt FB dia.
    Bila dah `berhijrah', ckplah tak nak berkarya sebab susah nk dpt peluang berlakon sebab dah pakai tudung. Heloo...org lain pakai tudung elok je dpt job berlakon sana sini. Sebab apa? Sebab perangai dorang tu baik, hormat org dan ada budi bahasa .
    Ini soal sikap. Bukan soal tudung tidaknya seseorg artis itu.
    So pathetic . Be wiser Abby! :)

    BalasPadam
  14. Adakah dia maksudkan...semua yang terlibat dalam industri penerbitan kreatif( drama/filem/musik/iklan dll ) mendapat rezeki yang HARAM ?

    SEMUA : Dari Penerbit...penulis..production krew...artis...dll...

    DAN : Yang bayar bil ASTRO apa status mereka pulak.?..Adakah mereka itu juga dikatakan bersekongkol...? Turut terima Habuan DOSA..?

    Mudahnya kau Abby ( Ustazah Mee Segera )mengeluarkan hukuman/FATWA ....

    CADANGAN : Ustazah ABBY bolehlah ye bulan Ramadhan nanti pergi buat UMRAH hasil duit biasiswa dari ceramah masa kempen PRU13 yang lepas....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping